כדורסל (ארכיון)
כדורסל (ארכיון)ישי קרוב

"אין שום סיבה לא להחזיר את השחקנים לאימונים באופן מיידי ובתאם להנחיות", כך אמר מנכ"ל איגוד הכדורסל, יעקב בן שושן, בתום דיון שנערך היום (רביעי) באיגוד.

הדיון שעסק בנושא החזרה לפעילות של הליגות הלא מקצועניות, היה תכליתי ביותר כשבסופו כולם החליטו פה אחד על הצורך ההכרחי לחזור לפעילות ולתמוך בראשי האיגוד, היו"ר עמירם הלוי והמנכ"ל יעקב בן שושן בעבודתם מול משרד התרבות והספורט ומול משרד הבריאות לשם כך.

בתחילת השבוע הגישו ראשי האיגוד למשרד התרבות והספורט תכנית חזרה לאימונים תוך שהיא מגובה בחוות דעת רפואית כשחלק משלב ראשון בדרך להחזרת הפעילות המלאה, כאשר המטרה הסופית היא להביא לסיום ספורטיבי על הפרקט את כל הליגות בישראל.

באיגוד הכדורסל אמרו כי אין כל סיבה שהילדים, הילדות הנערות והנערים לא יוכלו לחזור מיד לפעילות תוך שמירה על הכללים אותם קבע משרד הבריאות.

באיגוד אמרו כי כמו שאושרו תפילות במקומות פתוחים ל-19 אנשים, כך גם אפשר להחזיר את פעילות הקבוצות השונות לשגרת אימונים.

מנכ"ל האיגוד יעקב בן שושן אמר: "אנחנו מתכוונים להודיע למשרד הספורט ומשרד הבריאות שאין שום סיבה לא להחזיר את השחקנים שלנו לאימונים באופן מידי ובהתאם להנחיות ואם נקבל תשובה שלילית מישהו יצטרך להסביר את דעתו".

"בניגוד לתפילה, בה יכולים להגיע בכל יום ולכל תפילה 19 אנשים שונים, קבוצת כדורסל היא הומוגנית, השחקנים בה והצוות אינם מתחלפים. אנו רואים חשיבות עליונה בפעילות גופנית לשחקנים, בעיקר לשחקנים הצעירים ובהמשך לסיום העונה על המגרשים".

נציין כי הדבר אינו תקף לגבי החזרת ליגת העל בכדורסל, אך נראה כי אם אכן יחזרו הליגות הלא מקצועניות, גם ליגת ווינר סל עוד עשויה לשוב העונה עד לסיומה הספורטיבי.