העלון שחולק בראשון לציון
העלון שחולק בראשון לציוןצילום: מרדכי ריידמן

אתמול, בעיצומו של יום הזיכרון לשואה ולגבורה, נדהמו תושבים מראשון לציון לגלות בתיבות הדואר שלהם חומר מיסיונרי. מרדכי ריידמן, תושב העיר מספר.

"מדובר בחומר שבו הם מכריזים על ביאת המשיח. אפילו לא התחלתי לקרוא את זה כשהבנתי במה מדובר", הוא אומר ומבהיר כי "מהר מאוד הגיעו שם למריה מגדלנה ואותו האיש, והבנתי שזה לא משהו שבדיוק מתאים ליום השואה...".

ריידמן מספר כי לא מדובר בפעם ראשונה ואחת לכמה חודשים מגיעים לבתי העיר פעילים, מצלצלים באינטרקום ומציעים חלוקה של ספרי מיסיון ואף סיוע אישי כזה או אחר. "לפני כמה שנים ניסו להטביל יהודים כאן בהיכל התרבות וכל הציבור הגיע למחות".

בעקבות חלוקת החומר פנה ריידמן לארגון 'יד לאחים', שם נאמר לו שהוא לא התושב הראשון של ראשון לציון שמתלונן על האירוע. עוד סיפרו כי פנו כבר למשטרה ושם קיבלו תשובה תמוהה לפיה מאחר וארגוני המסיון עשו שימוש בחברת הפקת עלונים ולא חילקו את החומרים באופן עצמאי הרי שלא ניתן לעשות כלום.

מהדברים עולה ומתבררת הקלות שבה ניתן לעקוף את החוק האוסר פעילות להמרת דת. ריידמן מוסיף ומספר כי "עורך הדין של 'יד לאחים' פנה לפני כמה שנים בנושא הזה לשר לביטחון פנים, וגם אז המשטרה לא מצאה לנכון להתערב".

על מידת ההשפעה של חלוקת החומרים הללו ברחבי ראשון לציון לומד ריידמן מעצם קיומו של טקס ההטבלה לכמה מתושבי העיר, "כנראה שהם מצאו כמה אנשים מתושבי העיר ואותם רצו להטביל. נראה לי שחלק חזרו בהם ברגע האחרון אבל זה בהחלט משפיע".