טניס (אילוסטרציה)
טניס (אילוסטרציה)צילום: iStock

הוא רק בן 32 וכבר באמתחתו 17 תארי גראנד סלאם, כאשר זכה בכל הארבעה האפשריים. נובאק דג'וקוביץ', הטניסאי הסרבי נחשב לאחד מגדולי הטניסאים בכל הזמנים כשהוא מדורג במקום הראשון בעולם כבר יותר מ-130 שבועות ברציפות.

הסרבי שעשה היסטוריה כשהיה ליחיד שזוכה בכל תארי הגראנד סלאם על שלושה משטחים שונים, ידוע גם כמי שמתנגד בכל תוקף לחיסונים.

הטניסאי האדיר שזכה 8 פעמים באליפות אוסטרליה הפתוחה, יותר מכל אחד אחר בהיסטוריה, אמר לאחרונה כי הוא שוקל בכובד ראש להודיע על פרישה ממשחק בשל התפשטות נגיף הקורונה.

הסיבה לעובדה כמובן היא התנגדותו לקבלת חיסון, דבר אשר יחוייב כל אדם באשר הוא עד למציאת התרופה לנגיף, בטח כאשר מדובר בספורטאי שטס ממדינה למדינה לצורך תחרויות.

"באופן אישי אני מתנגד לחיסונים, ולא הייתי רוצה שמישהו יכפה עליי לקבל חיסון על מנת שאוכל להמשיך לנסוע בעולם", אמר הטניסאי הסרבי שסחף ב-2010 את נבחרת מדינתו לזכיה היסטורית בגביע דייויס.

ג'וקוביץ' הוסיף ואמר כי אמנם כרגע השאלה היא תיאורטית בלבד, אך לא מן הנמנע שבקרוב היא גם תהיה מעשית ואז יצטרך לקבל החלטה. האם הוא יפרוש? "יש לי את המחשבות שלי בנושא, והאם המחשבות שלי ישתנו מתישהו, לא יודע. מבחינה היפותטית, אם העונה תחודש בחודש יולי, אוגוסט או ספטמבר, למרות שזה לא נראה סביר, אני מבין שחיסון יהפוך לחובה מיד אחרי שנצא מהסגר, כי עדיין אין תרופה".

אם אכן יפרוש הסרבי האדיר ממשחק בשל סירובו להתחסן, תהיה זו אבידה גדולה מאוד לספורט העולמי כולו ולענף הטניס בפרט כשזה מחזיק בשלל שיאים ותארים כולל מדליית ארד אולימפית במדינה בה התחיל הנגיף - סין, באולימפיאדת בייג'ינג ב-2008.

עם זאת, בניגוד לענפי הכדורסל והכדורגל, רבים בעולם הטניס לא מאמינים שהעונה תתחדש עוד השנה, בעיקר בשל העובדה שהענף דורש טיסות רבות בכל רחבי העולם. ההערכות המדברות על מציאת חיסון לקורונה רק בשנה הבאה, מרחיקות גם כן את החזרת הפעילות של 'הספורט הלבן'.

בכל מקרה, נכון לעכשיו הסבב מושבת רשמית עד ה-13 ביולי כשהטורניר הגדול של השנה, טורניר ווימלבדון כבר בוטל, בפעם הראשונה מאז שזה קרה בשל מלחמת העולם השניה.

עד לעצירת העונה, הספיק הטניסאי הסרבי לזכות באליפות אוסטרליה ועם רצף של 18 ניצחונות ב-2020. רצף הניצחונות האחרון שלו? ימים יגידו.