הדוגטור בפעולה
הדוגטור בפעולהצילום: iStock

המאבק בקורונה לא כולל רק את ההחלמה הפיזית מהמחלה אלא גם את ההתמודדות הרגשית איתה. כאשר הליצנים הרפואיים כבר פחות זמינים כלבה אחת בשם לוקי מצליחה למלא את תפקידם.

לוקי הכלבה אולי רק בת שנתיים אבל היא כבר הספיקה לקבל תואר של כלבה טיפולית בבית החולים של אוניברסיטת מארינלד. ככלבה טיפולית, לוקי עוברת בין החולים ונכנסת לעודד חולים בעלי מצב רוח רע ולתת להם ללטף אותה ולהתעודד.

לדברי בית החולים, שימוש בכלבים טיפוליים עוזר להקל את הסבל של החולים וגם מקצר את תקופת ההחלמה שלהם. קרולין בנזל, המאמנת של לוקי, מספרת שיש ללוקי יכולת ייחודית לזהות איזה חולים הכי צריכים אותה ולהגיע ישירות אליהם, ואף קיבלה מהצוות את התואר "דוגטור".

אבל כל זה הפסיק בעקבות משבר הקורונה כאשר הכלבים הטיפוליים כבר לא הורשו להיכנס לבתי החולים. קרולין ניסתה למצוא דרך להמשיך לעזור לחולים מרחוק, והחליטה להפוך את הטיפול של לוקי לווירטואלי.

היא חיברה את לוקי למצלמת רשת והתחילה לעשות שיחות וידאו עם החולים כשהיא נמצאת בגינה של הוריה. היא מסבירה שהיא מדברת עם החולים ומזמינה אותם להסתכל על הנוף הירוק בגינה או פשוט לעצום עיניים תוך כדי השיחה ולשמוע את ציוץ הציפורים. בעקבות המיזם לוקי גם הפכה בעצמה לכוכבת רשת עם חשבונות מצליחים ברשתות החברתיות.

עם הזמן, קרולין נחשפה גם לקשיים שיש לצוותי הרפואה עם חבישת המסכה כל היום, והחליטה לרתום את לוקי גם לעניין הזה. היא יצרה את "ערכת גיבורי הרפואה" אליה היא הכניסה מגוון תכשירים שמגנים על עור הפנים ויכולים להגן על הרופאים והאחיות שנאלצים לחבוש מסכות פנים למשך ימים שלמים.

אלפי אנשים תרמו למיזם מימון המונים שקרולין יצרה בשביל הערכות שלה והיא התחילה לחלק אותם יחד עם לוקי לכמה שיותר עובדים בבתי החולים. היא מאמינה שבזכות כל העזרה שהיא מקבלת מכולם, יחד עם האמפתיה והשמחה של לוקי, הם יוכלו להמשיך ולעזור לכמה שיותר חולים.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!