שי באב"ד
שי באב"דצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד נשאל הערב (רביעי) בריאיון לחדשות 13 מדוע לא קוצץ שכר לשרים, למנכ"לים ולסמנכ"לים בשירות הציבורי, בעוד שמורים נדרשים לעבוד בחופש הגדול.

"המנכ"לים והסמנכ"לים מהשירות הציבורי נמצאים מהבוקר עד הלילה בעבודה מלאה, 24/7, הרבה מעבר לשעות הרגילות שלהם. המורות והמורים, הגננות והגננים נמצאים בבתים".

"המורים מקבלים שכר", הצהיר באב"ד. "ההנחיה היא שהם יכולים לעבוד עד 50%, והייתה אופציה להוריד להם את השכר לעד 50%. המדינה באה לקראת אותם מורים, ואנחנו ממשיכים לשלם להם שכר מלא, למרות שהתלמידים לא נמצאים בבתי ספר. הם לא יחזירו באופן מלא את יולי אוגוסט, רק את החלק שהם לא מלמדים. זה לא שונה משום הסדר אחר. מאחר שהיום הם מקבלים משכורת מלאה על חצי יום עבודה, הם יחזירו את חצי יום העבודה שעלינו שילמנו - ביולי אוגוסט".

עוד התייחס באב"ד למצוקת העצמאים ובעלי העסקים ואמר: "מתנצל על העיכוב. אנחנו עושים הכול כדי לשחרר את מודל המענקים והפיצויים כמה שיותר מהר, עובדים לילות כימים למצוא פתרונות כדי לקצר את הביורוקרטיה ואני מקווה שזה ייושם בהקדם".

"לא יצאתי לשטח עצמו אבל ישבתי עם כל נציגי הארגונים העצמאיים, כל ראשי המגזרים, מספר רב מאוד של פעמים. אנחנו כל הזמן קשובים להם כדי להבין מה צריך לעשות. כואבים את הכאב של כל מי שנמצא במצוקה. התרופה היחידה שתעזור היא להחזיר עסקים לעבודה".