אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

שורה של ראשי ערים החליטו לדחות את קריאתו של ראש מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ולא לקיים השנה מופעי זיקוקים בליל יום העצמאות, למרות המתווה שנקבע ואושר על ידי הממשלה.

בין ראשי הערים שהודיעו שלא יקיימו מופעים ראש העיר תל אביב רון חולדאי, ראש העיר הרצליה משה פדלון, ראש העיר גבעתיים רן קוניק, ראש העיר רעננה חיים ברוידא, ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' וראשי רשויות נוספים.

דנילוביץ' הסביר הבוקר (חמישי) בדף הפייסבוק שלו "במדינתנו האהובה, במציאות כה כואבת שבה משפחות שכולות מתבקשות לא לעלות לקבר יקיריהן ביום הזיכרון, כאשר האוכלוסייה המבוגרת מסוגרת ומבודדת, בשעה שבעלי העסקים נלחמים כדי להציל את מפעל חייהם שנמצא בסכנה ממשית, כשיש למעלה ממיליון מובטלים ושכל שקל חיוני בעת הזו כדי לסייע לנזקקים ולעזור כדי להציל חיי אדם, אני מתנצל, זה לא הזמן לחגיגות ראוותניות".

"אז השנה לא יהיו זיקוקים ולא משאיות שחולפות ברחובות, כי אנחנו בתקופת חירום. כולנו נדרשים לגלות אחריות ולהזדהות עם רבים מאיתנו שלא יכולים ליהנות ולחגוג. כבני אדם וכמנהיגים, זהו המבחן שלנו. אז כולנו ביחד, ניצמד להנחיות, נישאר בבתים בחיק המשפחה המצומצמת ונשתדל ליהנות משידורי העצמאות של ערוצי הטלויזיה השונים. עוד תהיינה לנו הזדמנויות לחגוג יחד, כולנו ביחד", חתם.

ברוידא כתב בדף הפייסבוק שלו, "ברעננה לא יהיו השנה זיקוקים. בישיבת עידכון של חברי מועצת העיר הבוקר (רביעי) באמצעות זום, התגבשה החלטה של נבחרי הציבור לא לקיים השנה מופעי זיקוקים בעיר.
מנקודת ראותי, אין הצדקה מוסרית להוצאה כספית של עשרות אלפי שקלים על זיקוקים, שעה שכלל המשק ואזרחי המדינה מתמודדים עם משבר כלכלי כתוצאה מהקורונה. הכסף שיחסך ינותב לאפיקים אחרים. עם זאת נעשה הכל שתושבי רעננה ירגישו ויחוו את יום העצמאות למדינת ישראל".

רן קוניק עדכן את תושבי גבעתיים, "בחנו, שקלנו, וגם אם המשטרה תאשר לבסוף, לא נוציא השנה כספים בערב העצמאות על זיקוקים, ולא על מופע לייזר. בעת הזו הכסף שייחסך מחגיגות ערב העצמאות, יידרש למימון פטורים והנחות מארנונה , להמשך טיפול ועזרה לקשישים ושורדי שואה, לעזרה לחינוך המיוחד ולעוד לא מעט נושאים שנזדקק לחזקם בתקופה הקרובה. בשורות טובות לכולנו".