כנסיה
כנסיהצילום: אייסטוק

בשעה שאלפי בתי הכנסת בארץ סגרו את שעריהם בשל הנחיות הרשויות המוסמכות והמשטרה פעלה ביד קשה נגד מנייני תפילה בודדים שמארגנים קיצוניים, מתברר כי יש מי שמפעיל - להבדיל - מרכז מיסיונרי באין מפריע וללא כל אכיפה.

ממעקב שעורך ארגון 'יד לאחים' אחר כנסיית "קהילת בית הלל" – סניף כת "היהודים המשיחיים" באשדוד - עולה כי היא מפעילה מהמקום שידור חי של טקסים דתיים בהשתתפות אנשים מהכת.

"יכול להיות שמספר המשתתפים גדול יותר, אבל מהצילומים שיש ברשותנו נראים ששה משתתפים בטקס הקטן ביותר ו-13 בגדול ביותר", מציינים ב'יד לאחים'.

אנשי המחלקה למאבק במיסיון של הארגון פנו לרשויות - הן לחברי מועצה בעיר והן למשטרת ישראל כבר לפני שבועיים והתריעו על הפעילות האסורה, אבל עד עתה לא נתקלו בפעילות ממשית לעצירת התופעה, והמיסיונרים ממשיכים להתכנס באין מפריע במתחם שלהם ברחוב האורגים 20 באשדוד.

"ספרנו שש פעמים בהם המיסיונרים התכנסו במקום ויידענו את המשטרה בשעת אמת, אולם מלבד פעם אחת שבה המשטרה עצרה את הטקס, בשאר הפעמים הוא המשיך באין מפריע גם שעתיים לאחר שהודענו למשטרה ונתנו לה את המיקום המדויק בו הוא מתבצע ואת שאר הפרטים", הדגישו בארגון.

"יחד עם זאת, גם לאחר הפעם היחידה שבה המשטרה עצרה את הטקס, המקום עדיין פעיל והמשטרה אינה מגיעה עוד. מדובר בכת נוצרית שפועלת להמרת דת במרכזי הערים היהודיות", הוסיפו.

לדבריהם, "אם אוכפים ואוסרים על קיום תפילות במקום סגור, אין שום סיבה שיחריגו את הכת הזו. ההיתר למיסיונרים מקומם שבעתיים נוכח העובדה שהם היו פעילים גם בשעה שתפילה במניין נאסרה בכל צורה ובחלק מהמקרים המשטרה נעלה בעצמה את בתי הכנסת".