סלאלחה עפיפה
סלאלחה עפיפהצילום: באדיבות המשפחה

סלאלחה עפיפה בת 67 נפטרה מדום לב בביתה. לאחר ניסיונות החייאה של מד"א היא הועברה לבית החולים זיו בצפת, אךלמרות מאמצי הרופאים להצילה, נאלצו לקבוע אצלה מוות מוחי נשימתי.

עפיפה היתה חולת דיאליזה במשך 19 שנה ןלא הסכימה לקבל תרומת כליה מילדיה ואף לא מאדם אחר - לא מנפטר ולא מחי. אולם, 11 ילדיה של עפיפה ביקשו פה אחד לתרום את אבריה ולהציל חיים.

בנה סיפר: "אמא היתה אשה אצילת נפש. היא היתה חתומה על כרטיס אדי. היא תמיד אמרה, שאם יקרה לה משהו, היא מבקשת שיתרמו את איבריה ויצילו חיים. אמא גידלה אותנו לבדה כי אבא שלנו נפטר צעיר מדום לב".

הכבד של עפיפה הושתל באשה בת 39 בבית החולים בלינסון. יש לציין כי גם חולי דיאליזה יכולים לתרום איברים כמו כבד ולעתים גם ראות, ולהציל חיים.

ד"ר תמר אשכנזי הסבירה כי מדובר באירוע חריג, "לראשונה אחרי למעלה מעשור התקבלה הסכמה לתרומת איברים ממשפחה דרוזית. ראשי העדה הדרוזית עדיין לא פסקו האם להתיר תרומת איברים. ידוע לנו, כי הם מקיימים דיונים עם מומחים ורופאים בניסיון לגבש עמדה בנושא".

"תרומת המשפחה השבוע הגיעה ממקום של נתינה ורצון להיטיב עם האחר. לא מעט דרוזים חיים כיום בזכות השתלות שזכו בהם. כעת נקווה שאלה הנם ניצני ההדדיות", הוסיפה אשכנזי.