אמני ישראל מדליקים נר זיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבהגל"צ

מיטב אמני ישראל משלל תחומים התאגדו וירטואלית, והקליטו סרטון מרגש לשיר הזיכרון המצמרר "רוצה להיות שם", שהופק במסגרת מיזם "אלה האחים שלי" של גלי צה"ל בשנת 2017.

את מילות השיר כתב חלל צה"ל רב"ט אריאל רביב ז"ל, והלחין ומבצע מי שהיה חייל בעצמו באותם ימים, לידור ויצמן.

רב"ט אריאל רביב נולד וגדל ברובע היהודי שבעיר העתיקה של ירושלים, על ערכי היהדות ואהבת המדינה. בעוד שהלימודים לא היו בראש מעייניו של אריאל בשנות הנעורים בישיבה, אופיו החברתי והמכיל הוביל אותו להתחבר לאנשים רבים ומגוונים, ולטייל איתם ברחבי הארץ. אריאל התגייס לנח"ל ואף יצא לקורס חובשים. חודש לתוך האימון המתקדם בנח"ל, בעת תרגיל הסתערות, אריאל נורה בשוגג ע"י חבר למחלקה.

למיזם הדלקת הנר, נרתמו בהתנדבות מלאה: מירי בוהדנה, טוביה צפיר, יזהר כהן, רוסלנה רודינה, און רפאלי, עומר דרור, ריף נאמן, טום אביב, מאור בוזגלו, שלומי קוריאט, יובל שם-טוב (יובל המבולבל), יערה בנבנישתי, תקווה גדעון, ליאור דואק, קים אור אזולאי, מושיק עפיה, עודד פז, נוי פדלון, נופר סלמאן, ארז שרון (EZ), מאור אדרי, נאיה פדרמן, שימי אטיאס, טל בן נון (טליסמאן), ים רפאלי ונדב גדג'.

"אלה האחים שלי" - מיזם ההנצחה של גלי צה"ל ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל - מחבר בין כתבי יד, שהותירו אחריהם חללי מערכות ישראל, לבין חיילים המשרתים בצה"ל, שמלחינים ומבצעים אותם. מדובר במסורת רבת שנים של הלחנת שירי נופלים. בשנים שעברו הושם דגש מיוחד על חיבור בין החיילים, המשרתים כיום, לבין הנופלים ומשפחותיהם. הרעיון שחייל מלחין חייל וגם מבצע את שירו של הנופל, מבטא את הקשר הבין-דורי של הלוחמים ואת המחויבות של גלי צה"ל להביא את קולם העמוק והטהור של החיילים והנציחם.

בסרטון מדליקים האמנים נרות נשמה לזכר כל חללי צה"ל ופעולות האיבה ושרים את מילות השיר המצמררות - עם זאת המעודדות - שכתב חלל צה"ל רב"ט אריאל רביב, בשנות נעוריו: "אולי הם מחייכים שם למעלה, רגועים שם למעלה, אולי הם מתגאים בזה ולא פחדו מזה, אולי זה העולם הזה. אולי הם מחייכים שם למעלה, רגועים שם למעלה, רוצים שלא נבכה על זה, שלא ניפול מזה, אולי זה העולם הזה".