תהילים
תהיליםצילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

הציבור החרדי נרתם לפרויקט מחמם לב לעילוי נשמת והנצחת חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה.

מדובר במיזם של ארגון גשר, יזמים מהמגזר החרדי דוגמת עקיבא וייספלד ואתר 'תהילים יחד', אשר מקדיש לכל חלל פרק תהילים אותו מתנדבים אנשים מהציבור החרדי והציבור הרחב לקרוא לזכרם ולעילוי נשמתם תחת הכותרות 'לכל חלל יש פרק'.

הפרויקט פועל זו השנה השישית ועל פי ההערכות צפויים השנה בגלל משבר הקורונה והאווירה המיוחדת לקחת בו חלק מספר שיא של קוראים – זאת לאחר שבשנים האחרונות נרשמו באתר לא פחות מ-100 אלף כניסות ונקראו בו עשרות אלפי פרקי תהילים.

מנכ"ל ארגון גשר, אילן גאל דור: "אנו רואים השנה בפרויקט 'לכל לחלל יש פרק' חשיבות עצומה לאור התקופה הקשה שעובר עם ישראל במשבר הבריאותי עקב מגיפת הקורונה ולא פחות מכך עקב הקרע החברתי בין הציבור החרדי לשאר העם שיצרה המגיפה".

"המיזם קם מתוך רצון וצורך להראות לכלל עם ישראל כי המגזר החרדי הוא איננו אותו קומץ שמתהלכים בצפירת יום הזכרון או שמתעלמים מהנחיות משרד הבריאות – אלא ציבור גדול ורחב שכואב את כאבו של העם ורוצה לתרום את חלקו להנצחת ולעילוי נשמת חללי צה"ל. אנו מזמינים כל אחת ואחד, חרדים וחילונים כאחד, לעצור לדקה ולומר פרק תהילים, ובכך לפעול לזכרם ועילוי נשמתם של החללים, וגם למען אחדות עם ישראל", הוסיף גאל דור.