אמיר אביבי
אמיר אביביצילום: ללא קרדיט

שמי אמיר אביבי, נשוי לענת ואב לאריאל שהשתחררה לאחרונה אחרי תפקיד מפי"ת קורס מדריכות חי"ר, אופק שמשרת כמש"ק הנדסה וניר ונעמה הקטנים בכיתות ד' ו א בהתאמה שנשארו איתנו בבית בימי הקורונה שעוברים על כולנו.

לפני שלוש שנים השתחררתי מצה"ל בדרגת תא"ל לאחר 30 שנות שירות תובעניות ודינאמיות בהם זכיתי לפקד על עשרות אלפי חיילים בפעילות מבצעית  דינאמית, בהדרכה ובאימונים. מכל החוויות שחוויתי החוויה הכי משמעותית שליוותה אותי בכל השנים האלה הייתה ההשתאות כל פעם מחדש מהאיכות האינסופית שיש בעם ישראל. בבנינו ובנותינו. תדעו לכם שהדור רק הולך ומשתבח. שאף אחד לא יספר לכם אחרת. 

אחד הדברים המאפיינים שירות צבאי קרבי הוא החיבור היום יומי לערכים והידיעה כי אתה עושה משהו משמעותי למען המדינה.

משרת את עם ישראל במלוא מובן המילה.  אחד החששות שליוו אותי בתהליך הפרישה היו הפחד שהיכולת להמשיך ולתרום ברמה הלאומית ניטלת ממני ושכעת החיים ייסובו רק סביב קריירה עסקית ועשייה למען הבית והתא המשפחתי בלבד. חשש נוסף וטבעי היה האופן שבו נוכחותי היום יומית בבית יתקבל והשינוי הגדול מהגעה אחת לשבוע או שבועיים.

מי יכול היה לדמיין שימי הקורונה יאפשר לי להנות מזמן איכות כל כך משמעותי עם ילדיי ולהנות כל יום מדברים שלא ניתן לראות או לחוות אותם ביום יום הרגיל. למדתי המון על ילדיי בתקופה זו.

לשמחתי מיד עם שחרורי הצלחתי לשלב שלושה דברים שהיו חשובים לי. הקמתי עם שני שותפים חברת סטראט אפ בתחום הביטחוני, התחלתי להרצות בחו"ל על אלטרנטיבה מדינית לפתרון שתי המדינות בשם "פתרון המדינה החדשה" – NEW STATE SOLUTION והכי חשוב, גיליתי את ילדיי המקסימים, הגדולים והקטנים וכמובן הרווחתי זמן איכות נפלא עם ענת אשתי ואהובתי.

בימים אלו אני חב תודה מיוחדת ליהודי אמריקאי יקר שביקש לשמור את שמו בעילום שם. נדבן ציוני נלהב ושותף לדרך שעזר לי לממש את החלום הגדול שהיה לי טרום השחרור והוא לעסוק בקידום ריבונות והתיישבות בארץ ישראל וביצור בטחונה הלאומי של מדינת ישראל.

חלומי וחלומם של רבים התממש עם הקמת תנועה חדשה וחשובה בציבוריות הישראלית, תנועת "הביטחוניסטים" אותה ייסדתי ואני זוכה למנכ"ל. בימים אלו מלאו לתנועה בסה"כ קצת יותר משלושה חודשים אך נראה שהיא קיימת שנים. עד כה הצטרפו לשורותינו מעל 700 חברים ורבים בציבור הישראלי עוקבים אחרי פעילותינו. זכיתי בתקופה זו להכיר אנשים שהם באמת מלח הארץ. בעלי רצון אדיר לנתינה ותרומה למדינה.

לראשונה, קמה תנועה של קצינים מפקדים ולוחמים ציוניים לאומיים הדוגלים בהחלת ריבונות, הרואים בהתיישבות ערך ומכפיל כוח בטחוני והמתנגדים לנסיגות נוספות כמו גם להקמה של מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון. התנועה פרצה לתודעה סביב תוכנית טראמפ ומערכת הבחירות ומהווה משקל נגד לפעילותם של הגנרלים בשמאל הדוגלים בנסיגה מהבקעה ומרבית יהודה ושומרון לקווי 67.

תקופת הקורונה וההימצאות של רבים בעם ברשתות החברתיות אפשרה לתנועה לנהל קמפיינים רבים ומגוונים ולהגיע לרבים בציבור. ידינו בתקופה מורכבת זו היו מלאות עבודה והסיפוק עצום.

שמחנו מאד על ההחלטה להקים ממשלת אחדות ועל ההכרזה כי ביולי תקודם הריבונות אך אנו מודעים לכך שזה הולך להיות קרב איתנים מול גורמים שיעשו הכל לסכל זאת. אנחנו גם יודעים שהחלת החוק הישראלי חשובה ככל שתהיה היא רק הצעד הראשון וכי המבחן הגדול הוא מבחן ההתיישבות וקביעת העובדות בשטח לדורי דורות.

עם ישראל היקר. תקופת הקורונה קשה ומורכבת ככל שתהיה פותחת הזדמנויות חדשות, היא תביא לגידול משמעותי בעלייה של יהודים לארץ, תפחית את הלחץ הבינלאומי ותגדיל את חופש הפעולה שלנו. אצלנו אולי מטפטף אך אצל אויבנו משבר זה מביא צונאמי רפואי וכלכלי ופגיעה קשה בטרור ובמקורותיו הכספיים. משבר זה קירב אותנו וחיזק אותנו.

משבר הקורונה עשה גם דבר נוסף. הוא חיזק את חשיבות הפריפריה, השטחים הפתוחים, הירוק אל מול דירות שני החדרים במרכז הארץ. רבים מבינים כיום את הערך שבאיכות החיים מחוץ לערים וזו הזדמנות התיישבותית ממעלה ראשונה שכולי תקווה שננצל.
מבטיח שתנועת הביטחוניסטים תהיה שם לסייע במאמץ חשוב זה.

מזמנת לנו דברים גדולים וכולי תקווה שאנחנו רואים את הסוף. ברוח זו נחגוג את חג עצמאותנו ובקרוב גם את ריבונותנו על חבלי ארצנו. נאחל החלמה מהירה לכל החולים וחזרה לשגרה במהרה.

הכותב: תא"ל אמיר אביבי, מנכ"ל ומייסד תנועת "הביטחוניסטים"