סעודיה
סעודיהצילום: איסטוק

מתקדמת לקראת שמירה על זכויות אדם: נציב זכויות האדם בערב הסעודית, עוואד אלעוואד, הודיע כי עונש המוות למי שביצעו פשעים כאשר הם קטינים יבוטל, לאחר ביקורת חריפה מצד ארגוני זכויות אדם בעולם.

ביטול עונש המוות לקטינים בסעודיה מגיע ימים ספורים לאחר שנציב זכויות האדם הודיע על ביטול עונש המלקות שהיה נהוג במדינה, בצעד נוסף לקראת שמירת זכויות האדם בממלכה.

"במקום עונש מוות, מי שהורשעו בפלילים כאשר הם קטינים יקבלו עונש מאסר של לא יותר מאשר עשר שנים במתקן מעצר לנוער. זהו יום חשוב לסעודיה. הצעד הזה מסייע לנו לבסס חוק עונשין מודרני יותר" אמר אלעוואד בהצהרה לתקשורת.

בשנה שעברה פנו ראשי נציבות זכויות האדם של האו"ם לסעודיה בדרישה לבטל את עונש המוות ועונש המלקות שהיו נהוגים בממלכה, בטענה כי מדובר בעונשים המפרים את זכויות האדם בצורה בוטה. סעודיה גם חתומה על אמנת זכויות הילד של האו"ם, בה נכתב כי אין להשתמש בעונש מוות בגין עבירות שביצעו קטינים.

ביטול עונש המוות לצעירים יסייע להציל את חייהם של שישה מחברי קהילת המיעוטים השיעית בסעודיה, שנידונו לעונש מוות לאחר שהשתתפו בהפגנות האביב הערבי נגד המשטר כאשר היו מתחת לגיל 18. בשנת 2019 הוצאו להורג בסעודיה 184 בני אדם, שיא של כל הזמנים, בהם גם מספר אנשים שביצעו את פשעיהם כאשר היו קטינים.