יו"ר הכנסת בני גנץ
יו"ר הכנסת בני גנץצילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

מליאת הכנסת קיימה (רביעי) ישיבה מיוחדת לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה.

הישיבה נפתחה בצפירת יום הזיכרון ולאחר מכן נשא דברים יו"ר הכנסת בני גנץ.

"היום הזה איננו ככל הימים. הפעם בתי העלמין יוותרו יתומים, אפופים בדממת המוות של יקירנו. בין היתר בשל כך החלטנו לערוך את הישיבה המיוחדת הזו כאן בכנסת ישראל", אמר גנץ.

''אני פונה מכאן, לכלל אזרחי ישראל – יום הזיכרון הזה קשה במיוחד עבור המשפחות השכולות: דברו איתן מהמרפסות ומהגינות, השתמשו בזום או בכל אמצעי טכנולוגי כדי לערוך טקסים ומפגשים. אל תוותרו על המצווה הזו.

''עבורנו המנהיגים היום הזה הוא גם הזדמנות להיזכר מהי השליחות שצריכה להנחות אותנו. איזו אחריות כבדה אנחנו נושאים על כתפינו, לזכור היטב, שלעתים אין ברירה אלא להילחם – ושתמיד חייבים לחתור לשלום שימנע את המלחמה הבאה. לזכור את יסוד הקיום שלנו כאן – העוצמה הצבאית והעוצמה המוסרית''.

גנץ הוסיף: ''כשאנו זוכרים את מתיה הראשונים של הארץ במלחמת העצמאות, אנו מבינים מה היה קורה אילו לא הייתה מדינה ליהודים. וכשאנחנו זוכרים, אנחנו מקדשים את חוסנה של החברה הישראלית. חוסן שנמדד בהקרבה בשדה הקרב, אבל גם בחינוך, בסובלנות לאחר, בהבנת דעתו של אחר, באהבת המולדת ובהגנה על הדמוקרטיה עליה אנו, בין השאר, מופקדים בבית הזה. בכנות, עבורי זהו היום הכי חשוב בשנה''.

''דווקא משום שהמוות ממלא את היום הזה, אני מבין היטב את עוצמת החיים ואת החובה שלחיינו כאן תהיה משמעות. שנדע לפעול בכוונות טובות, ליטול אחריות, למלא את החברה שלנו ברוח של נתינה ואכפתיות ולהיות ערבים זה לזה. בעיניי, זוהי גם צוואתם של הנופלים, רק כך נהיה ראויים להם, יהי זכרם ברוך", אמר יו"ר כחול לבן.