תביעה על פריצות לטלפונים. אילוסטרציה
תביעה על פריצות לטלפונים. אילוסטרציהistock

גילויים חדשים בעתירה שהגישה חברת המסרים המיידיים וואטסאפ, הנמצאת בשליטת פייסבוק, נגד חברת הטכנולוגיה הישראלית NSO, העוסקת בפיתוח תוכנות ללוחמת סייבר וריגול דיגיטלי.

במסמכים חדשים שהגישה לבית המשפט, טוענים ראשי וואטסאפ כי NSO השתמשה בשרתים הממוקמים בארה"ב והיתה "מעורבת עמוקות בביצוע פריצות לטלפונים של 1400 משתמשי וואטסאפ, בהם בכירים בממשל האמריקאי, עיתונאים ופעילי זכויות אדם.

לטענת וואטסא, "חברת NSO נושאת באחריות להפרה חמורה של זכויות אדם, כולל פריצה לטלפונים של עיתונאים הודיים ומתנגדים לשלטון ברואנדה".

התביעה הראשונית של וואטסאפ נגד NSO הוגשה בשנה שעברה ולטענתה השתמשה החברה הישראלית בתוכנת ריגול בשם "פגסוס" אותה שתלה בטלפונים ניידים של אלפי אנשים ברחבי העולם במטרה לרגל אחריהם.

NSO מצידה מכחישה את הטענות וטוענת כי תוכנת הריגול שלה נרכשת על ידי ממשלות המבקשות לעקוב אחר פעילותם של טרוריסטים ופושעים אחרים, ולטענת ראשי החברה לא היתה להם ידיעה כיצד הלקוחות האלו, שעל פי הדיווחים כללו בעבר את ממשלות מקסיקו וערב הסעודית, משתמשות בתוכנת הריגול שרכשו ממנה.

במסמכים שהוגשו לבית המשפט טוענת וואטסאפ כי קורבנות הפריצה קיבלו שיחת טלפון דרך האפליקציה וכאשר ענו לה – הודבקו בתוכנת הריגול "פגסוס". בכתב התביעה נכתב כי "NSO השתמשה ברשת מחשבים על מנת פקח ולעדכן את פגסוס שהותקנה בטלפונים הניידים של המשתמשים והשיגה גישה לא מורשית לשרתים של וואטסאפ בארה"ב".