בית ספר
בית ספרצילום: ISTOCK

בבתי הספר היסודיים ובגנים הציבוריים משלימים את ההכנות האחרונות לקראת החזרה המתוכננת ללימודים בשבוע הבא.

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון בהערכת המצב של ועדת השרים לענייני הקורונה, ילדי הגנים וכיתות א'־ג' עשויים לחזור למסגרות החינוך כבר ביום ראשון הקרוב.

בעיתון "ידיעות אחרונות" דווח כי לפי מודל הלמידה החדש, תלמידי הגנים יחזרו ללמוד לסירוגין בקבוצות של 15־17 תלמידים — האחת 3 ימים בשבוע (ימים א' עד ג'), והשנייה 3 ימים בשבוע (ד' עד ו').

הם ילמדו 6 שעות ביום בהובלת גננת וסייעת. הכניסה לגנים תותר רק לתלמידים ולצוות ההוראה ובתנאי שאינם נדרשים לבידוד ונמצאים ללא חום מעל 38 מעלות, תסמינים הקשורים בקורונה (שיעול, קשיי נשימה) ומבלי שנחשפו לחולה מאומת.

צוות הגן ישתמש באמצעי מיגון ויחויב בחבישת מסכה, אך על הילדים לא חלה חובת מסכה. על הצוות להקפיד כי הילדים ישמרו על היגיינה אישית לפני, במהלך ואחרי כל פעילות.

תלמידי כיתות א'־ג' צפויים לשוב ללמוד 5 ימים (א' עד ה'), 5 שעות ביום. הם יחולקו לקבוצות הטרוגניות של עד 15 תלמידים. לכל קבוצה תשובץ מחנכת, ככל שניתן, ומורה נוסף. הומלץ שהמחנכת תחלק את זמנה בין הקבוצות. כדי להבטיח ריחוק חברתי ולהקטין סיכויי הדבקה הופרדו השולחנות אחד מהשני וכל תלמיד ישב לבדו. צוות ההוראה יתוגבר ככל האפשר ולפי הצורך לתת מענה לפיצול הכיתות.

גם על תלמידים ומורים הוטל האיסור להגיע במקרה של תסמיני קורונה: הכניסה לבית הספר תותר רק לצוותי ההוראה ולתלמידים לאחר חתימה על הצהרת בריאות. תלמידי כיתות ד'־י' ימשיכו, בינתיים, בלימודים מרחוק באמצעים מקוונים.