פעילי ימין מפגינים נגד גלריה ברבור
פעילי ימין מפגינים נגד גלריה ברבורצילום: Lior Mizrahi/Flash90

שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, דחה אמש (רביעי) בקשה לעיכוב ביצוע פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים, אשר אישר את החלטת עיריית ירושלים לפנות את "גלריה ברבור" מנכס השייך לעירייה.

נציין כי גלריה ברבור היא מוסד בעל נטייה שמאלנית, אשר אירח לאורך השנים פעילויות בעלות אופי פוליטי מובהק הנוטה לשמאל הקיצוני והאנטי ציוני.

בין היתר נערך במקום אירוע לזכר חללים ישראלים ופלסטיניים, אירוע שציין את יום הנכבה ואף אירוע השקה לספר השולל את זכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית.

לאור החלטתו של השופט אלרון נדרשת הגלריה להתפנות מהמבנה עוד היום, במטרה לאפשר את פתיחתו של גן ילדים במקום בשנת הלימודים הבאה.

"יודגש כי איני מקל ראש בפגיעה העלולה להיגרם למיזמי התרבות המבקשים לפעול בתחומי הגלריה, ובהשלכות העברת מקום פעילותה על האוכלוסייה המקומית ועל צדדים שלישיים אשר הגלריה נחוצה לפרנסתם", ציין השופט.

אך עם זאת הוא קבע, "באיזון בין פגיעה זו לבין הפגיעה הנרחבת אשר עלולה להיגרם באינטרס הציבורי שבהפעלת גן ילדים במקום כבר בשנת הלימודים הבאה כתוצאה מעיכוב פינוי הנכס – אני סבור כי האינטרס הציבורי שבפינוי הנכס מטה את הכף, ועל כן אין להורות על עיכוב נוסף בפינויו".