מעמד החתימה
מעמד החתימהצילום: רועי חדי

ראשי המועצות בשומרון, אלקנה ואורנית חתמו היום (חמישי) על ההסכם להקמת בית עלמין אזורי, הגדול ביותר ביהודה ושומרון.

בית הקברות ייבנה סמוך לאזור התעשייה שער השומרון ויכיל כ-30 אלף מקומות קבורה על פני שטח של כ-140 דונם. חברה קדישא תל אביב תקים את בית העלמין ותפעיל אותו.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר כי "בהתאם לחזון אנחנו נערכים בשומרון למיליון יהודים: בתשתיות, בתחבורה, בבנייה, במוסדות חינוך, מוסדות ציבור וגם בבית עלמין'''. דגן סיפר כי "בית העלמין ייתן מענה לקצב הגדילה המתוכנן בשומרון וימנע מהתושבים לכתת רגליים לבתי קברות ברשויות שכנות כדי לקבור את יקיריהם''.

ראש מועצת אלקנה אסף מינצר אמר ''אני מברך את חבריי ראשי המועצות אורנית ושומרון כמו גם את שותפינו בחברה קדישא תל אביב, ראשי המועצות הדתיות ורבני הערים, על שיתוף הפעולה, ההגעה להסכם והתנעת הפרויקט החשוב של הקמת בית עלמין אזורי. בית העלמין הגדול ייתן מענה לתושבי אלקנה והאזור לאורך ימים ושנים. מברך את התושבים כולם בעז"ה באריכות ימים עד 120".

ניר ברטל, ראש מועצת אורנית, אמר כי ״ההסכם שאנחנו חותמים עליו היום מבשר ומקדם את שיתוף הפעולה באזורי בין שלוש המועצות, אשר הינו תנאי ומפתח לשגשוג האיזור כולו. שיתוף פעולה זה יביא גם להקמה של אזור תעשייה חדש בשומרון. אני מודה מעומק הלב לאור פירון-זומר על הסיוע הרב והיעוץ בגיבוש ההסכם עם חברת קדישא ת״א, אשר מבטיח הקמת בית עלמין בסטנדרטים הגבוהים ביותר״.

אברהם מנלה, מנכ"ל חברה קדישא, סיפר: "חברה קדישא ת"א יפו והמחוז המשרתת מזה שנים ארוכות את תושבי המועצות ויישובי השומרון, נטלה על עצמה גם את המשימה הלא פשוטה לפתוח בית עלמין אזורי שישרת את תושבי השומרון בשיתוף פעולה מלא עם המועצות. אני מודה לראשי המועצות יוסי דגן, אסף מינצר וניר ברטל על האמון ושיתוף הפעולה".