שירה רודרמן
שירה רודרמןצילום: ערוץ 7

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן המתגוררת בבוסטון, שוחחה בטלפון עם הד"ר אבשלום קור לאחר שדרשה ממנו להתנצל על אמירותיו נגד יהודי הגולה בחידון התנ"ך העולמי.

''אבשלום קור הוא אדם שאני באופן אישי מעריכה ומוקירה", סיפרה רודרמן הערב (חמישי) בדף הפייסבוק שלה. ''שוחחנו ארוכות היום, חשוב לי להבהיר ולחדד כי הביקורת שהבענו על דבריו ביום העצמאות היתה נקודתית על מה שנאמר בחידון. לא על פועלו החשוב לאורך השנים, ולא על אישיותו''.

''אני יודעת כי הוא מאמין באחדות ורעות ולכן הופתענו מדבריו", ציינה. ''הדרך בה לקח ללב את הביקורת מוכיחה על רצינותו ואנו מעריכים את התנצלותו''.

רודרמן מבקשת לשים את הנושא מאחוריה ולהתמקד בחיזוק הקשר בין ישראל ליהודי העולם, ''אין לי ספק כי הוא ימשיך להוות דוגמא וסמל וימשיך להיות שותף למשימה המונחת לפתחנו: חיזוק הקשר בין כלל חלקי העם היהודי, בישראל ובתפוצות''.

כלת התנ"ך העולמי: רות כהן מאולפנת בהר"ןבאדיבות כאן 11

נציין כי ד"ר אבשלום קור דוחה בתוקף את טענתה של רודרמן ולפיה הוא העליב את יהודי הגולה במהלך חידון התנ''ך העולמי אותו הנחה ביום העצמאות.

"כל יהודי הגולה הם אחיי - לא פחות מכך. לכן נסעתי לשליחויות של מתן שיעורים, ללא תשלום, בברית המועצות לפני התפרקותה וגם אחר כך", אמר קור.

"למעלה מ-30 שנה אני עמל בחידון התנ"ך העולמי באהבה ובמסירות, למען חיזוק הקשר עם יהודי הגולה. כל המתמודדים מן הגלויות, הצעירים והמבוגרים, יכולים להעיד על חיבתי העמוקה אליהם.
אני מצטער אם מישהו פירש את דבריי שלא כראוי", הוסיף.

בקרן טענו כי ד"ר קור העיר לאחד המתמודדים "בגולה הכל הולך יותר לאט" ולמתמודדת נוספת "מה יש לה לחייך, היא גרה בגולה". במכתב לשר החינוך הרב רפי פרץ כתבו ראשי הקרן, ג'יי ושירה רודרמן, "מדובר בהתבטאויות אשר פוגעות לא רק במתמודדים ובבני משפחותיהם, אלא במיליוני היהודים שציינו אף הם את חגיגות יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל, מתוך אהבה רבה לארץ, למדינה, ולעם".

"אין ספק כי הד"ר אבשלום קור תרם ותורם רבות לישראל ולעם היהודי בשלל תחומים, אך אין בכך כדי להצדיק התנהגות פוגענית", הוסיפו.