הרב אביחי אפל בשיעור מקוון
הרב אביחי אפל בשיעור מקווןועידת רבני אירופה

הרב אביחי אפל, רבה של העיר פרנקפורט, סגן יו״ר הועדה המתמדת של ׳ועידת רבני אירופה׳ ויו"ר רבני גרמניה משתף בערוץ 7 בחוויה הבלתי נעימה שנכונה למשתתפי שיעורי התורה ברבות מהקהילות במדינה בשבועות האחרונים.

"במהלך התקופה האחרונה, גם בשיעורים שאני עשיתי וגם בשיעורי של רבנים אחרים בגרמניה ב'זום' הופיעו פתאום שמות שאינם מוכרים לנו והשתלטו למספר שניות על המחשב תוך שהם מעלים תמונות של צלבי קרס וקראו קריאות גנאי כלפי המשתתפים", מספר הרב אפל.

לדבריו, התפרצות ל'זום' אמנם נשמעת כעניין בלתי משמעותי, אך עבור קהילות יהודיות באירופה, מדובר בעניין מדאיג. "זו התנכלות חמורה מאוד של ארגונים ניאו-נאציים בעייתיים כלפי השיעורים היהודיים. בקהילות הרי אנחנו מוגנים באמצעות שמירה וכדומה, אבל כנראה שבעת הזאת הם מצאו נקודת חולשה דרך האינטרנט ויזמו מתקפה מאורגנת. זה לא היה חד פעמי, אלא סדרתי בשיעורים ובתפילות שנעשים און ליין".

"זה נשמע אולי משהו קטן, אבל אנחנו מדברים כאן על ציבור רגיש שנפגע מהדבר הזה באופן מעשי, חושש להצטרף לשיעורים ומעלה חששות האם ראו אותו ואולי בעתיד יתנכלו אליו באופן אישי. מבחינת רבים בקהילה אירוע כזה הופך את האיום ליותר מוחשי וממשי. זה פגע בשיעורים מול נוער, סטודנטים ואף קשישים. כל פגיעה כזו, של אירוע אנטישמי, נלקחת ללב. אנשים לא מתגברים על זה בקלות. הסטודנטים והסטודנטיות אף פתחו קבוצת תמיכה למי שהאירוע הזה הותיר אצלו טראומה".

"יש לנו כאן כמה יהודים שהם ניצולי שואה ואנחנו שומעים מהם אמירות מאוד לא פשוטות ונוקבות. מאוד קשה לשמוע שהם משווים את התקופה הזו לתקופות אפלות של העבר. הציבור צריך קשר וקרבה וכשהוא נשאר לבד בבית הבדידות מורגשת יותר. אנחנו מנסים לייצר קשר בכך שחברי הקהילה מתקשרים זה לזה ותומכים זה בזה. אבל זו התמודדות קשה מדי יום", מסכם הרב אפל.