קים ג'ונג און
קים ג'ונג אוןReuters

הוא חזר: כמעט שלושה שבועות לאחר שנראה לאחרונה בפומבי, דיווחו כלי התקשורת בצפון קוריאה כי המנהיג, קים ג'ונג און, לקח חלק בטקס גזירת הסרט בחניכת מפעל דשנים חדש והזים את השמועות על מצבו הרפואי ואפילו על מותו שנפוצו בימים האחרונים.

סוכנות הידיעות הלאומית של צפון קוריאה, KCNA, דיווחה כי "אנשים במפעל פרצו בצהלות שמחה ומחיאות כפיים" כאשר המנהיג הופיע ביום שישי לטקס חניכת המפעל החדש.

סוכנות הידיעות ציטטה לדבריה את קים ג'ונג און שאמר בטקס כי "כאשר מפעל הדשנים של סאנצ'ון ייכנס לפעולה, הוא ייצג התפתחות היסטורית בתעשיית הדשנים של ארצנו. זו תהיה מהפכה מפוארת ותצוגה נהדרת של הפוטנציאל הכלכלי הענק של מדינתנו".

אל הדיווח התלווה צילום סטילס המתעד כביכול את קים בטקס גזירת הסרט האדום במהלך חניכת המפעל החדש, כאשר מאחוריו עומדת אחותו קים יו ג'ונג. עם זאת, לא התקבל אישור רשמי מצד כלי תקשורת או מדינות המערב לכך שקים ג'ונג און אכן הופיע בטקס וכי הוא בריא ושלם בניגוד לשמועות שנפוצו בימים האחרונים.

זו היתה הופעתו הראשונה של קים ג'ונג און בפומבי מאז ניהל את ישיבת מפלגת הפועלים בתאריך 11 באפריל. השמועות על מצבו הרפואי ואפילו על מותו נפוצו לאחר שלא הופיע לחגיגות יום ההולדת של סבו המנוח, קים איל סונג, בתאריך 15 באפריל, ביום שנחשב לחג החשוב ביותר בצפון קוריאה.

מי שהוזכרה כמועמדת המובילה לרשת אותו, במקרה ואכן נפגע או מת, היא אחותו שהופיעה לצידו בטקס ביום שישי על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית.