אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פנה אל שר הבריאות יעקב ליצמן בנוגע לנהלי הביקור של אוכלוסיות עם מוגבלויות גופניות ונפשיות המתגוררות בהוסטלים שמפעילה המדינה או באי כוחה, בימי משבר הקורונה, על ידי בני משפחותיהם.

הנשיא ביקש מהשר לשקול בהקדם שינוי של המדיניות באופן שיאפשר לחדש את ביקורי המשפחות בהוסטלים בהקדם האפשרי.

״כפי שכולנו חווים על בשרנו, בימים אלה, ההשלכות של המשבר הבריאותי הקשה שפוקד אותנו לא מוגבלות רק לרמה הגופנית, אלא פוגעות בנו גם במישור החברתי והמנטלי, נוכח הכורח החשוב ומציל החיים, לשמור על ריחוק חברתי. הקושי הנפשי הכרוך בריחוק מהיקרים לנו, הופך למעמסה של ממש עבור בני נוער ובוגרים בעלי מוגבלויות גופניות ופגיעות נפשיות שונות שלא תמיד מסוגלים לתפוס את הנסיבות החדשות שנקלענו אליהן", כתב ריבלין.

''הבלבול והחרדה שאנו חשים באופן טבעי, מתעצמים עשרות מונים עבור מי שלא מצליחים להבין לגמרי את הסיטואציה, וזקוקים נואשות לקשר האנושי, ולמגע החם של הקרובים ובני משפחותיהם, כדי להירגע, ולהשיב לעצמם את תחושת הביטחון.

הנשיא הוסיף במכתבו לליצמן: ״אני קורא לכם לקחת בחשבון את המצוקה האמתית שעלולה להיווצר אצל בעלי מוגבלויות המנותקים מבני משפחותיהם, ואת השונות הרפואית הנפשית והפיזיולוגית בין דיירי ההוסטלים והמעונות. יתכן מאוד שההשלכות הנפשיות הכבדות של ניתוק מהסוג הזה מצדיקות הגמשה של מדיניות הגבלת הביקורים או לכל הפחות הבחנה מדויקת יותר בין אלו השייכים לקבוצות סיכון לבין אלה שהבידוד מסכן אותם יותר״.