לונדון
לונדוןצילום: ISTOCK

בריטניה הפכה למדינה עם מספר הקורבנות הגבוה ביותר באירופה, ובמקום השני בעולם לאחר ארה"ב במספר המתים מהקורונה.

על פי נתוני המשרד הלאומי לסטטיסטיקה בבריטניה, עד לתאריך 24 באפריל מתו בממלכה 32,313 בני אדם. בכך עברה בריטניה את ספרד ואיטליה, המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר באירופה, והיא נמצאת במקום השני אחרי ארה"ב ברשימת המדינות עם מספר הקורבנות הגבוה ביותר בעולם.

עם זאת, ההערכה היא כי מספר הקורבנות האמיתי בבריטניה גבוה הרבה יותר מאשר הנתונים הרשמיים, ויעמוד על מעל 40 אלף בני אדם.

על פי מומחי המשרד הלאומי לסטטיסטיקה, יתכן כי המספר האמיתי של קורבנות הקורונה בממלכה עומד על 45 אלף בני אדם לאחר שקורבנות רבים בשבועות האחרונים לא נרשמו כקורבנות של נגיף הקורונה אלא מחלות אחרות, אולם ההערכות הן כי מתו מסיבוכים גם של נגיף הקורונה.

נתונים נוספים מראים כי 20 אחוזים מקורבנות הקורונה היו קשישים שהתגוררו בבתי אבות בבריטניה, וההערכה היא כי המספר האמיתי גבוה בהרבה.

מתוך המספר הכולל של 32,313 קורבנות בבריטניה, 29,648 בני אדם מתו באנגליה, והשאר בצפון אירלנד וסקוטלנד. הנתונים העגומים של משרד הסטטיסטיקה הבריטי גם מצביעים כי על כל 100 אלף בני אדם, נרשמו בבריטניה 42.9 קורבנות, לעומת 47.8 באיטליה.

המדינה עם מספר הקורבנות הגבוה ביותר באירופה עבור כל 100 אלף בני אדם היא בלגיה, עם 68.7 קורבנות בממוצע. אחריה עומדת ספרד עם 54.7 קורבנות לכל 100 אלף בני אדם. בארה"ב עומד המספר על 20.7 קורבנות.