סטארבקס
סטארבקסצילום: ISTOCK

רשת בתי הקפה סטארבקס (Starbucks) תפתח השבוע 85% מסניפיה בארצות הברית, לאחר שבועות ארוכים של השבתה כמעט מלאה בעקבות מגפת הקורונה.

ברשת מעריכים כי עד תחילת חודש יוני ייפתחו 90% מהחנויות בארצות הברית. מניות סטארבקס עלו ב -3% לאחר ההכרזה חידוש הפעילות בחברה.

חוקרים אמריקנים מהמכון למדדי בריאות והערכה באוניברסיטת וושינגטון (IHME) העריכו אתמול כי עד תחילת אוגוסט ימותו מנגיף הקורונה כמעט 135 אלף בני אדם, כמעט פי שניים מהתחזית הקודמת שלהם. "אנו צופים שהמגפה במדינות רבות תמשיך כעת לאורך הקיץ", אמר מנהל ה-IHME ד"ר כריסטופר מוריי.

עד כה אובחנו בארה"ב 1.2 מיליון חולי קורונה, ומתוכם מתו 69,680. מספר המחלימים עומד על 160 אלף.

הנשיא דונלד טראמפ העריך כי עד סוף שנת 2020 יימצא חיסון אפקטיבי לנגיף הקורונה. בראיון לרשת "פוקס ניוז" אמר טראמפ "אנו בטוחים מאוד שיהיה לנו חיסון עד סוף השנה הנוכחית, ואנו דוחפים לזה בכל הכוח".

לדבריו, "הרופאים יאמרו 'אתה לא צריך לומר דבר כזה'. ובכן, אני אומר את מה שאני חושב. נפגשתי עם ראשי חברות גדולות ואני חושב שאנחנו אמורים לקבל חיסון הרבה יותר מוקדם מכפי שחושבים".

הנשיא גם נקב בשמותיהן של מספר חברות תרופות ככאלו שקרובות לפיתוח החיסון, לרבות חברת "ג'ונסון וג'ונסון".

טראמפ הוסיף כי מבחינת ארה"ב לא חשוב איזו מדינה תפתח את החיסון. "אני רק רוצה לקבל חיסון שעובד. באמת שלא איכפת לי מי איזו מדינה תפתח אותו. אם זו תהיה מדינה אחרת, אוריד את הכובע בפניה", אמר הנשיא.