מחטא את הרגליים
מחטא את הרגלייםצילום: לשכת מקלב

חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) הגיע לביקור במלוניות הקורונה המיועדות לציבור החרדי שבצפון הארץ.

מקלב ביקר במלון כינר, לביא וניר עציון, במטרה לעקוב מקרוב יחד עם מנהלי המלון ומפקדי פיקוד העורף אחר צורכי החולים במקום.

את ביקורו פתח במלון כינר שבצפון הארץ, שם קיבלו את פניו צוותי הרפואה ופיקוד העורף. מקלב שמע מהם על תהליך הבדיקות הנעשה במקום ומנכ"ל המלון שיבח את פעילותו לטובת החולים.

מפקד המלון מטעם פיקוד העורף סקר את פעילות צה''ל והדגיש לטובה את היחס הטוב של החולים כלפי גורמי החירום.

במהלך הביקור התבקש מקלב לשאת דברים בפני החולים. נאומו נישא ממרפסת חיצונית לאגף המבודד במלון.

עם תחילת דבריו הדגיש מקלב כי החולים מגיעים למקום זה לא בגלל הנוחות אלא בשל חובת הזהירות, האחריות והוראת גדולי ישראל לשמירת הבריאות ללא פשרות.

"ישנה נכונות גדולה מאוד מצד כולם לסייע עבורכם, מגיע לכולם ישר כוח גדול", אמר חבר הכנסת מקלב. "יש פה מבצע לוגיסטי מורכב ביותר כדי לשמור על הבריאות של כולנו. יש לכם פה שליחות גדולה לקדש שם שמים מול כל הגורמים. הם מרגישים את זה ומעבירים את זה גם הלאה. צריכים לקחת אחריות גם על הסביבה שלנו. זה מה שגדולי ישראל רצו וזה מה שאתם עושים כאן בגאון הערבות ההדדית שיש לנו ומידת האחריות זה מה שחייבים להקפיד עליו כאן".

לאחר מכן יצאו חברי המשלחת אל עבר המלון בקיבוץ לביא, אליהם הצטרפו נציג דגל התורה בעיר טבריה הרב דוד אוחנה ונציג דגל התורה בנוף הגליל הרב גרשון ברלין.

מקלב נועד עם מנכ"ל המלון והמפקד המקומי של פיקוד העורף ושמע מהם אחר ההתארגנות והדאגה לכלל הצרכים של כלל החולים. אנשי פיקוד העורף הביעו התפעלות מפעילות ארגוני החסד והגופים הרבים הפועלים בקרב הציבור החרדי. "אלו דברים שאנו לא ראינו ולא מכירים באף מקום", אמרו למקלב.

מקלב חתם את ביקורו בישיבת עבודה במלון ניר עציון עם מפקדי הגזרה מפיקוד העורף בראשות מפקד נפת מפרץ אל"מ איציק בילט, לצד נציגי קופות החולים. במפגש נסקרה הפעילות במלון ובגזרה כולה.

במהלך המפגש שוחח מקלב עם עשרות חולים מבעד לחלונות האטומים. עם סיום הביקור במקום הגישו למקלב את כרוז המלון כדי שיישא דברים לחולים.

"כלל הצוותים הרפואיים והלוגיסטיים עושים לילות כימים למענכם", אמר. "פגשנו פה אנשים יקרים מאוד שרוצים מאוד לסייע לכולם. אתם כולכם מקדשים שם שמים בהתנהלות שלכם, אנו מאחלים לכם החלמה מהירה וחזרה מהירה לשגרה".