פרסום בדיגיטל
פרסום בדיגיטלIStock

פרסום בדיגיטל נעשה בדרך כלל על ידי משרד פרסום שתחום ההתמחות המרכזית שלו היא בדיגיטל עם סל רחב של פלפורמות וכלים כמו פייסבוק, גוגל, לינקדאין, טוויטר, טאבולה, אאוטבריין וברחבי הרשת.

כניגשים לחברה או מותג ורוצים לבנות קמפיין חדש אנחנו נרצה לעבור את כל השלבים על מנת שיהיה נכון ומדויק, ותהיה לנו אסטרטגיה ברורה כדי להשיג את המטרות בצורה המדויקת ביותר

מטרות – מה אנחנו רוצים להשיג מהקמפיין? חשוב לתת מדדים מדויקים, אם זה קמפיין מודעות, אנחנו רוצים שיותר אנשים יכירו אותנו, אז חשוב לבחון את זה בסקרים לפני ואחרי הקמפיין ולמדוד את הצלחנו בכמה אנשים מכירים את המותג. אם המטרות שלנו הם בהגדלת המחזור, כלומר מכירות, אז יהיו לנו ייעדי ביניים של לידים ונעקוב אחר המשפך השיווקי לשפרו.

קהלי ייעד – מי הוא קהל הייעד שלנו? בשלב הזה אנחנו ממש נייצר דמויות של קהלי הייעד שלנו, בעסק קיים אנחנו ננתח את הלקוחות שלנו וננסה לבנות פרסונות בצורה כמה שיותר מדויקות. גיל, מין, אזור גיאוגרפי, תחביבים, סוג אופי.

מתחרים – חשוב מאוד למפות את המתחרים שלנו, להבין באיזה פלטפורמות עם מפרסמים, מה המסר שלהם, איפה היתרונן התחרותי שלנו עליהם.

מסר – למסר השיווקי יש חשיבות רבה מאוד בבניית האסטרטגיה שלנו, הויזואליות, יצירת עניין ועוד. כדי לנסות להבין איזה מסר נרצה להבין, נחפש את יתרונות המוצר שלנו ונחפש יתרון אחד משמעותי יותר שנרצה לשים בחזית, מה הבידול שלנו מול המתחרים.

בחירת הפלפורמות לפרסום – אחרי שהבנו היכן קהל הייעד שלנו נמצא, הכין התחרים שלנו, נחליט בצורה חכמה היכן אנחנו רוצים לפרסם וכיצד לחלק את התקציב שלנו. נשאל שאלות האם מישהו מחפש את המוצר שלנו? אם כן נרצה להיות בגוגל, האם הקהל שלנו צעיר, אז נרצה להיות בטיקטוק או באינסטגרם, קהל מבוגר יותר נפנה לפייסבוק ולטוויטר, קהלי עסקי וB2B- נתרכז בלינקדאין.

קופירייטינג – המסר זה המגרש והכדור זה המשפט השנון שתביאו לקמפיין, השופט במשחק הזה הוא לגמרי הקהל שיגיב.

עיצוב - סוגיית העיצוב הינה סוגייה חשובה בדיוק כמו בחירת המילים הנכונות לשילוב במודעה שלכם. נסו לחשוב על עצמכם כמה פעמים נחשפתם למודעה שהגבתם אליה בצורה לא טובה חשוב לקחת בחשבון את הצבעים הנכונים, ניגודיות נכונה בין הטקטס לתמונה.

אם נעבור בצורה יסודית את כל השלבים, נבין טוב יותר את המותג שלנו ואת הלך רוחו, וכך בפועל נגיש לקהל שלנו את המותג שלנו בצורה יותר ברורה, נכונה ונחשקת, דבר שיתרום להגשמת המטרות אותן הצבנו בשלב בנייה ותכנון הקמפיין.

הכותב הוא איתמר ויינרב, הבעלים של חברת טופה, המתמחית בפרסום דיגיטלי לעסקים וארגונים.