הענקת הצל"ש ליהושע שרמן ויוסי בן גוסי
הענקת הצל"ש ליהושע שרמן ויוסי בן גוסיצילום: רועי חדי

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קורא לחברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) וליו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון להתנצל בפני יהושע שרמן, תושב אלון מורה שחיסל מחבל שניסה לרצוח אותו בשומרון.

לאחר הפיגוע תקפה גלאון את הענקת הצל"ש לשרמן מטעם מועצת שומרון. השבוע קבעה הפרקליטות כי הירי לעבר המחבל נעשה כדין לאחר ששרמן ובתו היו בסכנת חיים ממשית.

"איך זה להרגיש (שוב) את האויר שיוצא בבת אחת מהבלון?", שאל דגן את זנדברג וגלאון, ''איך אתן מרגישות עם זה ששוב עלילת דם של השמאל הקיצוני על ההתיישבות נכשלת? גם בפרקליטות המדינה לא קנו את הפייק-'תחקיר' של החברים החמודים שלכן מ'בצלם' וזיכו את תושבי השומרון שהגנו על עצמם ממחבל שניסה לפגוע בהם. זיכוי מלא ומהדהד".

זירת הפיגוע בשומרוןנדב גולדשטיין/TPS

דגן ציטט את המשנה לפרקליט המדינה נורית ליטמן שתקפה את ארגון ''בצלם'' שעליו הסתמכו גלאון וזנדברג, "מוטב היה כי עורכי תחקיר 'בצלם' היו נוקטים משנה זהירות בטרם הקביעה כי 'מתנחלים הוציאו להורג והצבא טייח'. יתרה מכך, לא הועברה על ידי 'בצלם' למשטרה כל ראיה לנטען על ידם".

דגן דורש מהשתיים להתנצל: "זהבה גלאון, האם תתנצלי עכשיו על כך שכינית את הענקת הצל"ש האזרחי על ידי לשני הגיבורים הללו, שהגנו על חייהם וחיי ילדה צעירה 'לגיטימציה לטרור'? תמר זנדברג, האם תתנצלי בפני האזרח יהושע שרמן, שהגן על חיי בתו הצעירה - ומצא את עצמו במשפט שדה מולך?''.

''אתן, כנראה, תמשיכו להשמיץ להעליל ולנסות לבאס. אנחנו נמשיך להפריח את הארץ ולבנות, לנסוע בכל מקום בבטחה ובחיוך. וכן, זהבה ותמר, יידע כל אזרח או חייל שיותקף ע"י מחבל רצחני ויגן על עצמו - שהוא יקבל את כל הגיבוי", הבטיח ראש מועצת שומרון.

יהושוע שרמן מספר על ניסיון הפיגוע ונטרול המחבל