18 העולים החדשים
18 העולים החדשיםיונית שילר

18 עולים חדשים נחתו אמש (שלישי) בנתב"ג במסגרת טיסת עלייה קבוצתית של ארגון "נפש בנפש", בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו-JNF-USA.

צעיר העולים על המטוס הוא בן שנה והמבוגר שבהם בן 66. בארגון ציינו כי מדובר בעולים שהחלו בתהליכי העלייה עוד בטרם משבר הקורונה. העולים יחלו בבידוד של 14 ימים, כנדרש ע"פ הנחיות ממשלת ישראל.

במקביל, מדווחים בארגון “נפש בנפש” על גידול של 50% בכמות היהודים מצפון אמריקה המתעניינים בעליה. במהלך חודש אפריל 2020, הוגשו לארגון 455 בקשות עליה (בהשוואה ל-302 בקשת מאפריל 2019) ו-642 אנשים כבר הורידו טפסים והחלו לעבוד על בקשות העלייה שלהם (בהשוואה ל-417 הורדות מאפריל 2019). חודש מאי מסתמן גם הוא בנתונים גבוהים של עולים פוטנציאליים ובארגון צופים לגידול רב יותר מחודש אפריל.

"מדינת ישראל מיצבה את עצמה כמדינה שהצליחה בהתמודדות עם משבר הקורונה העולמי ונתפסת כמקום בטוח לגור בו. העדות הטובה ביותר לכך היא שהעלייה ממשיכה ואף במגמת צמיחה", אמר הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל "נפש בנפש". "כבר קרוב ל-20 שנה שאנו מספקים פתרונות בתקופות ובנסיבות מאתגרות וגם עכשיו אנו מחויבים למצוא פתרונות לאלו הרוצים לעלות ארצה בעיצומו של המשבר. אנו עובדים מסביב לשעון כדי לעזור למעוניינים בעלייה להגשים את חלומותיהם ומציעים כלים מעשיים באמצעות מגוון תוכניות וירטואליות והכוונה פרטנית."

שר העלייה והקליטה, אלוף (במיל) יואב גלנט: ״מדינת ישראל היא ביתו של כל יהודי בלי קשר למקום מגוריו הנוכחי. קליטת העלייה היא משימה לאומית מיום הקמת המדינה ועד היום. גם בעת מלחמות ומשברים היא אינה נפסקת. שערי מדינת ישראל פתוחים לעולים בכל עת ואני גאה על כך."

“אנו שמחים לקבל את פניהם של העולים האלה. המחויבות של אלה שבחרו לעלות לישראל כעת, בימים של אי ודאות זו, היא ראויה לציון ומרגשת מאוד. היא באה בד בבד עם המחויבות שלנו לנקוט בצעדים הדרושים כדי להבטיח את המשך העלייה לישראל”, אמר דייוויד ברייקסטון, סגן יו"ר הסוכנות היהודית.

קן גולדבלט עולה חדש מקליבלנד, אמר לפני ההמראה מניו יורק: "אנחנו חולמים על הרגע הזה 30 שנה, מאז הביקור הראשון שלנו בישראל. אחרי אינספור ביקורים ושנים שבהם חינכנו את ילדינו לאהבת הארץ, אנו נרגשים להצטרף לבתנו שכבר עלתה לישראל, וגם מתחתנת בקרוב. הבא בתור זה הבן שלנו ומשפחתו שיעלו בעוד חודשיים. קשה לעזוב משפחה וחברים באמריקה, אך אנו מקווים לחזור ולבקר בקרוב."

העולים הגיעו ממדינות ניו יורק, ניו ג'רזי, אוהיו, ג'ורג'יה, פנסילבניה, פלורידה ואילינוי ויתגוררו בערי ישראל השונות: ירושלים, תל אביב-יפו, רמת גן ובית שמש.