זוכר כל יום. רון קרמן
זוכר כל יום. רון קרמןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

האב השכול רון קרמן שיגר אתמול (רביעי) מכתב מחאה חריף לשגרירת גרמניה בישראל, סוזנה וואסום ריינר, בעקבות הדיווח על חלקה של גרמניה במגעים לעסקת חילופים בין ישראל לחמאס שתוביל לשחרור מחבלים.

בפתח המכתב, שתוכנו צוטט הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות" האשים קרמן, "הבוקר קראתי ב'ידיעות אחרונות' שגרמניה שוב לוקחת חלק פעיל בניסיון לשחרר מחבלים שרצחו יהודים וישראלים".

בהמשך סיפר האב השכול, "ב־5 במארס 2003 שכלתי את בתי טל בת ה־18 בפיגוע שבוצע על ידי החמאס בחיפה, באוטובוס קו 37, פיגוע שבו נרצחו 17 ישראלים ו־53 נוספים נפצעו. המחבל נשלח על ידי החמאס, אותו ארגון אשר ממשלת גרמניה עוזרת באופן פעיל לשחרר את המחבלים המשתייכים אליו מבתי הכלא הישראליים".

"אנו בפני כניעה נוספת לטרור כפי שנכנענו באוקטובר 2011, כאשר שוחררו 1,027 מחבלים (עסקת שליט) בעקבות התערבות ממשלת גרמניה באותו הסכם בין ישראל וארגון הטרור חמאס", כתב קרמן לשגרירת גרמניה. "הרשי לי להתרעם גם הפעם על מעורבותה הפעילה של ממשלת גרמניה בשחרור מחבלים שרצחו ישראלים ויהודים, וללא ספק יעשו זאת שוב בהזדמנות הראשונה. מאז 2011 – הכניעה הקודמת – נרצחו עשרה ישראלים מידי אותם משחררים, ונפצעו עשרות ישראלים, וזאת מבלי להזכיר כלל את זריקת העידוד שמהלך זה נותן למחבלי העתיד להצטרף לארגוני הטרור. אני דורש מממשלת גרמניה לא לקחת כל חלק במהלך מסכן החיים של שחרור מחבלים", הוסיף.

נזכיר כי בעקבות הדיווחים על התקדמות במגעים לעסקה, שכוללת שחרור מחבלים, הוקם מטה מאבק נגדה שכולל אנשי ביטחון, משפחות שכולות, משפטנים ופעילי שטח. "אנו קוראים לראש הממשלה להסתכל בעיניים של משפחות מזרחי, רוזנפלד, גונן, מור־יוסף, ועוד עשרות משפחות שיקיריהן נרצחו בידי משוחררי עסקת שליט, ולהימנע מכל שחרור נוסף", נאמר בהודעה שפירסם המטה אתמול. "ניסיון העבר מוכיח: שחרור מחבלים - זה הורג".