מאיר שמגר
מאיר שמגרצילום: Nati Shohat/Flash90

מטה המאבק בעסקת הטרור המתנגד לעסקה בין החמאס לישראל הכוללת שחרור מחבלים, העביר הבוקר (חמישי) מכתב דחוף לחברי הקבינט המדיני-בטחוני, לקראת כינוסו היום אחר הצהריים, ככל הנראה לדיון שיעסוק בעסקה המתרקמת.

במכתב ששנשלח הבוקר על ידי "מטה המאבק בעסקת הטרור", בו חברים בין היתר "פורום בוחרים בחיים", תנועת "ישראל שלי", הביטחוניסטים, משפטנים ומשפחות שכולות, נכתב: "לקראת דיון אפשרי בקבינט היום על עסקת שחרור מחבלים, אנו קוראים לכם לשים קץ לגרירת הרגליים המתמשכת ולאמץ סוף סוף את דו"ח ועדת שמגר, שהוגש לראש הממשלה לפני 12 שנים".

עוד נכתב: "אל תסכימו להיות שותפים לאישורה, או אפילו לקידומה, של עסקה נוספת של כניעה לטרור, ההופכת את ידה הארוכה של מערכת הבטחון ל"דלת מסתובבת", יוצקת דלק על מדורת הטרור ומפקירה את חייהם של אזרחי ישראל, כל זמן שעל שולחנכם מונח כאבן שאין לה הופכין דו"ח מקצועי שהוזמן ע"י ממשלת ישראל וקובע אמות מידה אחראיות להתנהלות מול סחטנות הטרור הערבי".

במכתב התייחסו חברי המטה לעסקת שליט שאותה הובילו בין היתר המתווכים בעסקה הזו: "אם גם הפעם תאפשרו לאותם מתווכים, שהביאו עלינו את עסקת שליט העקובה מדם, לגרור את מדינת ישראל לשחרור מחבלים נוסף - לא תוכלו לומר 'ידינו לא שפכו את הדם הזה ועינינו לא ראו'".

לסיום, פנו חברי המטה לחברי הקבינט ודרשו מהם: "שרי הקבינט, תגידו לראש הממשלה: שחרור מחבלים זה הורג".