מטוס אל על
מטוס אל עלצילום: דוברות אל על

מנכ"ל חברת אל על גונן אוסישקין הודיע באגרת לעובדים כי הוא נאלץ להאריך את תקופת החל"ת שבה נמצאים 6000 עובדים עד ה-20 ביוני 2020.

"ניתוח כלל הגורמים לא יאפשר להערכתנו תחילת חזרה לטיסות נוסעים סדירות בהיקף ניכר, לפני יולי (מבלי לקבוע מה עלול לקרות אחרי כן). קצב ההתאוששות עד הגעה למצב יציב, יהיה איטי", קבע אוסישקין.

''לאור זאת, אין מנוס בשלב זה מקבלת החלטה על הארכת תקופת החל"ת עד ל- 30 ביוני 2020. אני מדגיש כי במועד זה, החזרה מחל"ת תהייה מדורגת ובהתאם לקצב הגידול בפעילות המסחרית של החברה – וגם זה יקרה רק בתנאי שנצליח לקבל את ההלוואה הנדרשת", הוסיף מנכ''ל אל על.

אוסישקין סיפר כי התנאי הראשון שהציבו המדינה והבנקים לקבלת הלוואה הוא חתימה על הסכם עבודה שעיקרו יישום מלא של תוכנית ההתייעלות שגובשה.

''התוכנית נבנתה בהתאם לדרישות המדינה והבנקים, מתוך כוונה להבטיח כי לאל על תהייה יכולת פיננסית שתאפשר לנו את כיסוי ההפסדים בתקופת הקורונה לצד החזר ההלוואות הקיימות וההתחייבויות החדשות שניקח על עצמנו והכל כדי להבטיח את המשך קיומה של אל על ביום שאחרי''.

''נכון, מדובר בתוכנית כואבת ולמשך הרבה שנים, אך יחד עם זאת היא הכרחית כדי לשרוד", הסביר. ''הנזקים הכלכליים שספגנו, הגם שמקורם בנגיף ולא בהתנהלות העסקית שלנו, מחייבים אותנו לבצע צעדים כואבים על מנת לשרוד את המשבר ולהתקיים בשנים שלאחריו. אנחנו נצטרך להיות יעילים יותר, מדויקים, יצירתיים וגמישים יותר בהפעלה. בזמנים קשים נדרשים צעדים כואבים ואין מחלוקת כי אלו הם אכן ימים קשים מאוד''.