הפגנת המשפחות
הפגנת המשפחותצילום: אם תרצו

משפחות שכולות מפגינות הערב (חמישי) מול משרד ראש הממשלה בירושלים, בזמן שהקבינט המדיני-ביטחוני דן בעסקת שבויים עם חמאס שבמסגרתה ישוחררו מחבלים רוצחים.

המשפחות השכולות הניפו את ידיהן הטבולות בצבע אדום, משל היו מגואלות בדם, וזאת כאות מחאה שתסביר לחברי הקבינט כי יש לנקוט ביד קשה ומזעזעת נגד חמאס.

המשפחות השכולות דורשות שלא להוציא לפועל עסקה לשחרור מחבלים, וקוראות להחזיר את הבנים מרצועת עזה על ידי הפעלת לחץ על חמאס, עצירת הכנסת חומרי הבניין לעזה וגם את התרופות ושאר הציוד ההומניטרי.

המפגינים מסבירים כי יש לשנות את המשוואה מול חמאס כך שישראל היא זו שתפעיל לחצים על ארגון הטרור ולא להיפך, בין היתר באמצעות הפעלת סנקציות כלכליות ומדיניות נגדו.

הרצל חג'אג', אביה של סגן שיר ז"ל שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב, אמר כי "חברי הקבינט אשמים במצב הנוכחי בו ישראל נאלצת לשלם מחיר כבד מנשוא. אנו תוהים היכן הם היו כאשר ישראל מעבירה מאות משאיות לעזה מדי יום עם חומרי בניין וציוד רפואי. אנחנו ממשיכים בצעדי המחאה נגד עסקת שחרור המחבלים המתקרבת. הגיע הזמן לעצור את הטירוף הזה שבו מדינת ישראל ממשיכה לחלק ממתקים לחמאס".

דבורה גונן, אמו של דני גונן ז"ל שנרצח בפיגוע, הוסיפה "באנו להשמיע גם היום קול זעקה נגד הכוונה לשחרר מחבלים. ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו לא מוכנה להחיל חוק עונש מוות על מחבלים רוצחים אבל כן מוכנה להוציא להורג אזרחים חפים מפשע. המחבל שרצח את דני שלי חי ונושם, משחק, צוחק ונהנה מתנאי מלון חמישה כוכבים. הגיע הזמן לעצור את מחול השדים הזה. כישלונכם סלל את הדרך לדיבורים על עסקה לשחרור מחבלים".

יובל שובל, פעילת תנועת ''אם תרצו", אמרה בהפגנה: "על נבחרי הציבור שלנו להבין כי לא יינתן להם גב אוטומטי להתמודד עם טעויות שהם עצמם ביצעו. משאים ומתנים עושים עם אויבים מובסים. ולא עם ארגון טרור בזוי וקטן שנשבע כל הזמן לחסל אותך".

גונן: בעסקת שחרור מחבלים נוספת לא מנצחים את הטרור