מה הייתה בקשתו של הרבי מליובאוויטש?

בצל החזרה לשגרה וההתאוששות הלאומית ממשבר הקורונה, יוצאים בועד ספר התורה הכללי לאחדות ישראל, מקרב חסידי חב"ד, בפרויקט מיוחד.

מדובר בפרויקט שהחל בהוראתו של, הרבי מליובאוויטש, לפני 40 שנה, ונמשך עד היום. במסגרתו נכתבו עד היום כבר 7 ספרי תורה לאחדות עם ישראל, בהם לקחו חלק מעל 2 מליון יהודים. כעת נמצאים בשלב הסיום של ספר התורה ה-8, כשנותרו רק 35,000 אותיות לסיום הספר. כתיבת הספר זוכה לברכת גדולי ישראל מכל העדות והחוגים, ביניהם רבני הציונות הדתית.

הרב משה אוירכמן, יו"ר ועד ספר התורה הכללי לאחדות ישראל, חושף מכתב אותו קיבל מהרבי, בו כותב לו הרבי אודות "השתדלות נפשית", שעל כל אחד לעשות על מנת "שכל היהודים מנער ועד זקן, טף ונשים, יקנו אות באחד מספרי התורה הכללים, יחוד נפלא ונצחי דכולם ממש", כלשונו של הרבי.

להצטרפות לפרויקט ספר התורה הכללי של עם ישראל

במהלך השנים קיבל הרב אוירכמן מכתבים רבים מהרבי מליובאוויטש, בהם המריץ אותו הרבי לדאוג שלכל יהודי תהיה אות בספר התורה. על פי דברי הרבי מילובאוויטש העובדה כי יהודי "ירכוש" אות בספרי תורה שמאחדים את כל עם ישראל, מסוגלת לשמירה, הגנה והצלה. בהוראת הרבי, על מנת שכל יהודי יוכל לרכוש אות בספרי התורה, עלות רכישת האות תהיה לבחירתו של הרוכש, כאשר ניתן לרכוש אות בספר התורה בכל סכום, העיקר שלכל יהודי תהיה אות שרשומה על שמו בספר התורה.

במהלך הפרויקט נכתבו עד עתה שבעה ספרי תורה, בהם לקחו חלק כמות בלתי נתפסת של למעלה מ-2 מליון יהודים. כעת, ספר התורה השמיני עומד לקראת סיום, ונרשמו בו כבר למעלה מ-250,000 אותיות. בעקבות כך, ראשי ועד ספרי התורה יוצאים בקמפיין לסיום כתיבת ספר התורה עד חג השבועות.

בין היתר, מבטיחים כי כל מי שירכוש אות בספר התורה בשבוע הקרוב, יונח שמו ושם אמו על ציון קברו של הרשב"י בל"ג בעומר בשבוע הבא. בנוסף, מזכירים ראשי הועד את סגולתו הידועה של הבעל שם טוב, שהורה לכתוב ספר תורה למען עצירת מגיפה שהתחוללה לפני כ-200 שנים במז'יבוז', וזאת בצל מגיפת הקורונה.

לרכישת אותיות בכל עלות בה תבחרו בספרי התורה, לחצו כאן