דן קרנשאו
דן קרנשאוReuters

דן קרנשו, חבר הקונגרס הרפובליקני מטקסס עולה למתקפה נגד המחוקקת הדמוקרטית אילהן עומאר בשל התנכלותה לישראל וליהודים.

"טוענים נגדי שהוצאתי מהקשרם את דבריה על ה-11 בספטמבר. אבל צריך להסתכל על התמונה המלאה שמראה שעומאר השמיעה כל כך הרבה הערות נוראיות נגד ארה"ב, נגד ישראל ונגד יהודים. זה מעיד בדיוק מי היא ולאן היא מכוונת", אמר קרנשו.

לדבריו, "היא אמרה דברים קשים ואיומים על ישראל ואני מזהה דפוס פעילות. צריך לקרוא לילד בשמו - היא לא אוהבת אותם".

קרנשו, שביקש בישראל פעמיים בשנים האחרונים ציין כי רק מביקור בלתי אמצעי, הצליח לראות באופן אמיתי מה עומד מאחורי הסכסוך הישראלי פלסטיני.

"אני תומך באטסטרגיית הנשיא טראמפ שיש להתקדם לפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני, אבל אסור לעשות זאת על פי פרמטרים של נשיאים קודמים כמו קלינטון שהביא תוכנית שנכשלה במבחן הזמן. כולנו יודעים שזה פשוט לא יעבוד בשטח. צריך להתמודד עם המציאות כפי שהיא", ציין.

"מדוע השמאל האמריקני והדמוקרטים האמריקנים התנגדו יותר ויותר לישראל והתקרבו עוד ועוד לפלסטינים?", תהה קרנשו והוסיף, "מכיוון שיש בעיה פסיכולוגיה עמוקה מאחורי העמדה הדמוקרטית. הם רואים הכל דרך עדשות שאינן מציאותיות".

"מספר גדל והולך של דמוקרטים רואים את ישראל כמדכאת, הם רואים בפלסטינים את המדוכאים - והם לא יקשיבו לכל עמדה אחרת - גם אם זו האמת העובדתית. הם פשוט נתפסו לנרטיב האנטי ישראלי ולא מצליחים לצאת ממנו", סיכם.