טנק מרכבה
טנק מרכבהצילום: עופר ציון, פלאש 90

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי קיבל שורת החלטות בנוגע להמשך בחינת שילוב הנשים בחיל השריון.

על פי הדיווח בכאן 11, שישים לוחמות יגויסו לשלב הבא של הפיילוט, בשלושה מחזורי גיוס, הראשון שבהם צפוי בחודש נובמבר הקרוב.

הלוחמות יוכשרו על טנק מרכבה סימן 4 וייצבעו תעסוקה מבצעית ארוכה של שנה במסגרת הפיילוט. עוד קובע הרמטכ''ל כי לא יאושרו חריגות מתנאי הסף של משקל וגובה (60/165).

כוכבי גם הנחה לאחרונה לבחון פתיחת תפקידי לחימה נוספים לנשים.

כזכור, הפיילוט הראשון לשילוב נשים בשריון הצביע על פוטנציאל לשילוב נשים בטנקים במשימת הגנת הגבולות, אך גם הצביע על פערים בעמידה בכשירויות הנדרשות.

לאור זאת קבע כוכבי כי על מנת להשלים את כלל הנתונים הנדרשים לקבלת החלטה נכון יהיה להמשיך ולהתקדם לשלב הבא בתהליך בחינת שילוב נשים בטנקים במשימת הגנת הגבולות.

לפי החלטת כוכבי, ההכשרה תותאם לנשים בהיבטי הרפואה, התזונה והאימון הגופני, יהיו ''טנקים מגדריים'', קרי בצוות הטנק יהיו נשים בלבד. בשלב הפעילות המבצעית השייכות הארגונית תהיה למערך הגנת הגבולות באוגדה 80.

בתום תקופת ההכשרה והפעילות המבצעית תבוצע הערכת מצב ותקבענה החלטות להמשך גיוס הנשים לשריון.

מארגון ''תורת לחימה'' נמסר בתגובה: ''מצער מאוד שהרמטכ"ל כוכבי נכנע לשדולות נשים רדיקליות. איך ניתן לערוך פיילוט מקצועי במציאות הנוכחית? האם זה הזמן לבחון אם המערך הלוחם של שריון מתאים לנשים ללא הורדת רף הלחימה?

''מדובר במחטף ציבורי, בסוגיה ציבורית שנויה במחלוקת, שמוכרעת בחיפזון תוך ניצול משבר בריאותי עולמי. מה דחוף לרמטכ"ל כוכבי לקבל את ההחלטה עכשיו כאשר יש דיונים על עצירת גיוסים אחרים בגלל משבר הקורונה? צה"ל צריך להתעסק בסיוע למדינה להתמודד עם מגיפת הקורונה ולא בביצוע ניסויים חברתיים".