מטוס קרב
מטוס קרבצילום: רויטרס

פרשן חדשות 13 צבי יחזקאלי התייחס למתיחות הביטחונית עם סוריה ולתקיפות האחרונות שיוחסו לישראל ונועדו לבלום את התבססות איראן במדינה.

"יש מציאות חדשה במזרח התיכון, יש לקורונה השפעה עצומה על איראן", סיפר יחזקאלי. "בנוסף, בחודשים האחרונים אנו עדים להקפדה על הסנקציות על איראן והדבר האחרון הוא חיסול קאסם סולימני. ישראל תוקפת את איראן ובעצם אומרת לה שהיא תתקוף עד שהיא תצא מסוריה", העריך.

ביום שלישי האחרון סיפרו גורמים ביטחוניים כי איראן מצמצמת את כוחותיה בסוריה ומפנה את בסיסיה לראשונה מאז שנכנסה לסוריה.

"סוריה משלמת מחירים הולכים וגוברים בשל הנוכחות האיראנית בשטחה, על מלחמה שאינה שלה. איראן הפכה מנכס עבור סוריה, לנטל", אמרו הגורמים. בתקופה הקרובה צפויה ישראל להגביר את הלחץ על איראן עד ליציאתה מסוריה.

על פי פרסומים זרים בשנה האחרונה נרשם זינוק משמעותי במספר התקיפות בסוריה שיוחסו לישראל. התקיפות המיוחסות לישראל נעשות בעומק האויב, כשמטרות התקיפות ממוקדות בנוכחות איראנית בשטח ובמפקדות איראניות ולא רק בסיכול הברחות.

כמו כן, בחצי השנה האחרונה נרשמה ירידה משמעותית בהיקף טיסות המטען להברחות אמל״ח מאיראן לסוריה.

בנט: חיילים איראניים שפועלים בסוריה - דמם בראשםלע"מ

שר הביטחון נפתלי בנט אמר "אנחנו נחושים, נחושים יותר, ואני אגיד לכם למה - בשביל איראן, סוריה זו הרפתקה רחוקה 1,000 קילומטר מהבית, בשבילנו זה החיים. אנחנו הרבה יותר נחושים.

''חיילים איראניים שבאים לאדמת סוריה ופועלים בה, דמם בראשם. הם מסכנים את חייהם, משלמים בחייהם וימשיכו ביתר שאת. אנחנו לא נוותר ולא נאפשר הקמת בסיס איראני קדמי בסוריה", הדגיש בנט.