עזה
עזהצילום: איסטוק

המועצה המהפכנית של תנועת 'פתח' מגנה את הצו לדבר הוראות ביטחון ביהודה ושומרון האמור להיכנס לתוקף וחושף לכאורה את הבנקים הפועלים ברשות הפלסטינית לעונשי מאסר וקנסות אם ימשיכו להעביר את כספי הקיצבאות של הרשות הפלסטינית לחשבונות הבנק של האסירים הביטחוניים.

בהודעה שפרסמה בסוף השבוע כינה אש"ף את המהלך הישראלי "הפרה וקץ ההסכמים המדיניים והכלכליים" בין ישראל לפלסטינים.

המועצה המהפכנית של אש"ף ציינה, כי היא רואה בצעד זה "החלטה על מלחמה נגד הסוגיה הקדושה ביותר בתודעה ולקיום הפלסטיני".

היא הדגישה, כי העם הפלסטיני לא יאפשר ליישם את הצו הישראלי והחלטות נוספות כמו סיפוח חלקים מאיו"ש לישראל, המבטאים בראיית אש"ף את ההיגיון של "כיבוש ציוני טרוריסטי ופושע".

ההודעה שיבחה את דברי יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) לפיהם גם אם יישאר בידי הרש"פ אגורה אחת בלבד הכסף יועבר למשפחות האסירים.

עוד טענה המועצה המהפכנית של אש"ף, כי ישראל מנצלת את מגיפת הקורונה כדי ליישם את תוכניותיה "השטניות נגד האסירים שלנו הגיבורים", וכי "הכיבוש הציוני" פועל מזה שנים ובאינטנסיביות בזירה הבינלאומית כדי לצייר את המאבק הפלסטיני כטרור.

בשבוע האחרון נמסר, כי בנקים ברשות הפלסטינית החלו סוגרים חשבונות של אסירים ביטחוניים מחשש לצעדי עונשין של ישראל. פעילים חמושים באזור ג'נין שיגרו מסר מאיים לבנקים שלא לחדול מלהעביר את כספי הקיצבאות לחשבונות האסירים הביטחוניים.