יעקב ברדוגו
יעקב ברדוגוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יעקב ברדוגו, הפרשן הפוליטי של גלי צה"ל, תוקף הבוקר (ראשון) במאמר בעיתון "ישראל היום" את ההתנהלות סביב הקלטות מנדלבליט שקיומן נחשף בדיווח של איילה חסון בחדשות 13.

"הדברים שלגביהם רמזה אילה חסון בחדשות 13 - צריכים להיחקר, אבל לא בטוח שיש כרגע מי שיוכל לעשות זאת בחופשיות ובעוצמה הנדרשים. רציתי לומר בצחוק - אולי צריך צוות מבחוץ. FBI, סקוטלנד יארד. ובעצם גם לא בצחוק. לחקירה הזו צריך צוות של בלתי משוחדים. אין ברירה אחרת", טען ברדוגו.

"הקלטת הזו צריכה להיות בחוץ, ולהישמע בפני הציבור. לא בבית משפט, ולא מאחורי דלתיים סגורות. זה לא רק אינטרס של הציבור - זה גם האינטרס של ממשלת ישראל שצפויה להיות מושבעת השבוע, כשאחד משריה הבכירים ייכנס ללשכת שר - אולי החוץ - עם עננה עכורה מעל ראשו. הוא חייב לפזר אותה", רמז ברדוגו לחלקו של בכיר כחול לבן, גבי אשכנזי, בסיפור.

לדבריו, "האחריות רובצת על כתפי ממשלת ישראל היוצאת. יש לה עוד זמן לעצב מציאות חדשה ביחס לפרשה הזו, שאולי כדאי להתחיל לקרוא לה - פרשת אשכנזי־מנדלבליט. שרי הממשלה צריכים להוביל להקמת ועדת בדיקה ממשלתית, ואולי אף ועדת חקירה".

"עד אז, ד"ר אביחי מנדלבליט צריך לצאת לנבצרות או להשעות את עצמו. מצב שבו הוא עצמו מופקד על המערכת שאחראית לחומר כה משמעותי, 'ראיית הזהב' כפי שקראו לזה, אינו מקובל ולא יכול להיות הגיוני", קבע ברדוגו בסיום המאמר.