אהוד ברק
אהוד ברקצילום: קובי ריכטר/TPS

בראש טבלת שיאני השכר בחברות הבורסאיות בישראל עומד הישראלי ברק עילם, מנכ"ל נייס, שעלות העסקתו ב-2019 עברה רף של 45 מיליון שקל, כך מדווח העיתון "גלובס" עם סיום עונת הדו"חות השנתיים לשנת 2019.

עלות ההעסקה המצרפית של עשרת שיאני השכר בחברות הנסחרות בבורסה של תל אביב מסתכמת ב-271 מיליון שקל.

במקום השני ברשימה נמצא יו"ר אינטרקיור, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שעלות שכרו השנתית עומדת על 37.2 מיליון שקלים.

במקומות הבאים נמצאים (על פי הסדר) מנכ"ל שיכון ובינוי אייל לפידות, יו"ר סאמיט זוהר לוי, יו"ר שיכון ובינוי תמיר כהן, מנכ"ל אלקטרה איתמר דוטשר, מנכ"ל אדמה חן ליכטנשטיין, מנכ"ל מבנה דודו זבידה, מנכ"ל כיל רביב צולר ומנכ"ל מטריקס מוטי גוטמן.

בשנת 2019 נכללו רק ארבעה מנכ"לים של בנקים וחברות ביטוח במאיית שיאני השכר. זאת, בהשפעת חוק שכר הבכירים בענף הפיננסים שנכנס לתוקף בסוף שנת 2016 ודחק אותם הרחק מצמרת השיאנים בשנים האחרונות, אחרי ששהו בה דרך קבע משך שנים ארוכות.

מספר הנשים מבין מאה שיאני השכר עומד על ארבע בלבד ובכך הן המשיכו להיות מיעוט עם נוכחות מצומצמת ביותר בצמרת שיאני השכר - עם מספרים דומים מהשנים האחרונות, וזאת כשכבר שנים ארוכות הנציגות הנשית בין 100 שיאני השכר היא חד-ספרתית.

מבין הנשים, שיאנית השכר הישראלית ל-2019 הייתה מיה שטארק, מנכ"לית חברה בת של ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב, שעם עלות העסקה של 7.4 מיליון שקל הצליחה להתברג ל-40 שיאני השכר. השנייה מבין הישראליות הייתה עפרה שטראוס, יו"רית חברת המזון והמשקאות, שסוגרת את מאיית השיאנים עם תגמולים של 4.8 מיליון שקל.