לקראת גל שני: 4 מחלקות טיפול נמרץ קורונה חדשות בבילינסוןאגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

שתי קומות החניון התת קרקעי, בשטח של כ-5,000 מ"ר, יהפכו בתוך כשישה שבועות לבית חולים עם 206 מיטות טיפול נמרץ נשימתי ומיכשור רפואי מתקדם.

התשתית שמקים משרד הביטחון עבור ביה"ח, תאפשר גם בעתיד פתיחה מהירה של בית חולים ממוגן בכל מצב חירום אחר.

על-פי דרישת משרד הבריאות, החל אגף ההנדסה והבינוי (אהו"ב) במשרד הביטחון במבצע בזק להקמת אגף חירום חדש לחולי קורונה, בבית החולים בילינסון ,שבמרכז הרפואי רבין בפתח-תקווה. העבודות מבוצעות באמצעות קבוצת אלקטרה והן כוללות בינוי, חשמל והתקנת מכשור אלקטרו מכני.

האגף יכלול 4 מחלקות טיפול נמרץ ו-206 מיטות. הוא מוקם בימים אלה בחניון התת-קרקעי של בית החולים בילינסון, על שטח של כ-5,000 מ"ר בקומות בקומות התת קרקעיות 3 ו 4 של החניון. היקף הפרויקט נאמד בכ-30 מיליון ש"ח. עובדים בו עשרות רבות של בעלי מקצוע, סביב השעון, ותחת הנחיות משרד הבריאות.

לדברי מנהל מחוז המרכז באגף ההנדסה והבינוי של משרד הביטחון, אסף שחם: "מרגע קבלת המשימה ממשרד הבריאות, אנו פועלים במהירות להשלמת הפרויקט, כחלק מההערכות לגל התחלואה הבא. אנו מקימים את בית החולים באופן מודולרי, כך שניתן יהיה לקפלו בתום משבר הקורונה ולהקימו מחדש כבית חולים ממוגן בכל אירוע חירום עתידי, לרבות בתרחיש מלחמתי".

המשנה למנהל המרכז רפואי רבין, אלי דרייפוס, הוסיף "שירותי בריאות כללית וביה"ח בילינסון לקחו על עצמם משימה לאומית נוספת להקמת אגף חירום חדש המוקדש כולו לחולים מונשמים במתאר קורונה . מדובר במתחם ייחודי עם 206 מיטות מונשמים, שנבנה בהנחיית משרד הבריאות ומבוצע בשיתוף פעולה של הכללית ואגף ההנדסה והבינוי של משרד הביטחון. העבודות מבוצעות באמצעות קבוצת אלקטרה ונערכות בחניון התת קרקעי מתחת למלר"ד של בי"ח בילינסון. ביה"ח נערך בכל היבטי התפעול הרפואי והלוגיסטי. תשתיות אלו יהוו עתודה חשובה למצבי חירום עתידיים."

הקמת מחלקות החירום בחניון בית החולים בילינסון תאפשר מוכנות כפולה – הן לקבלת חולי קורונה קשים והן להמשך תפקוד בית החולים ושמירה על זמינות למטופלים, שאינם חולים בקורונה, אך נדרשים לשירותים המתקדמים ביותר, הניתנים בבית החולים בילינסון. כל זאת תוך תקווה כי השימוש בבית חולים החירום המשוכלל שמוקם, יהיה נדיר ככל הניתן.

בית החולים בילינסון הינו אחד מבתי החולים הגדולים בארץ ומעסיק רופאים מובילים בתחומי ניתוחי הלב והריאות, טיפול נמרץ כללי ותחומים נוספים. בית החולים מטפל בחולים המורכבים ביותר ונמצא בחזית העשייה הרפואית בארץ ובעולם. בשל כך, נבחר המרכז הרפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון) על ידי משרד הבריאות להיות בחזית המאבק במחלת הקורונה בחודשיים האחרונים. ידוע היום כי ישנם חולים קשים שליבם או ריאותיהם אינם מתפקדים וצריך לחבר אותם למכשיר האקמו על מנת להציל את את חייהם. בבית החולים בילינסון ישם מכשירי אקמו (לב ריאות) וצוותים מיומנים, שבמצבי שגרה מטפלים בחולים מכל הארץ ומספקים סיוע לכל בתי החולים בארץ, במידת הצורך. הרופאים והצוותים הרפואיים של ביה"ח השרון יתנו מענה ועיבוי נוסף לצוותי הטיפול הנמרץ בבילינסון.