חגורת בטיחות. אילוסטרציה
חגורת בטיחות. אילוסטרציהצילום: istock

מעל 140 אלף דוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2019, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני המשטרה.

בהשוואה לנתוני שנת 2018 מדובר בעליה של כ-9% במספר הדוחות כאשר באותה שנה נרשמו כ-129 אלף דוחות.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2019 נהרגו 32 בני אדם שלא חגרו חגורת בטיחות/לא השתמשו באמצעי בטיחות לעומת 24 בני אדם שנהרגו בשנת 2018. מדובר בעליה של 33% בהרוגים.

עשר הערים שבהן חולקו הכי הרבה דוחות בשנת 2019 היו ירושלים (5,375), נצרת (2,039), רהט (1,617), אילת (1,539), באר שבע (1,466), בית שמש (1,186), אשקלון (1,058), תל אביב-יפו (1,034), טבריה (1,029) וטמרה (965).

לדברי ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, "חגורת הבטיחות הוכחה כאביזר שבמקרים רבים יכול לעשות את ההבדל שבין חיים למוות. בעיני רבים נתפסת חגורת הבטיחות כאביזר בסיסי שבלעדיו לא נוסעים ולמרות זאת אנחנו עדים מדי שנה לכך שנוסעים רבים עדיין לא חוגרים בנסיעה, מסכנים את עצמם ואת יתר הנוסעים ברכב".

"בהיעדר נראות משטרתית מספקת בכבישים, אין מספיק אכיפה והסיכון לנוסעים הוא רב. הוספת ניידות משטרה והגברת הנראות שלהן בכבישים תסייע בהרתעת נהגים שלא חוגרים חגורת בטיחות, או מסיעים נוסעים כשאינם חגורים. אם תהיה מספיק אכיפה, מספיק הרתעה ונראות משטרתית גבוהה בכבישים ניתן יהיה לצמצם את התופעה, למנוע מאנשים לנסוע לא חגורים ולצמצם את מספר הנפגעים", מוסיף קיטה.