הרב דרוקמן: זה אור הנצח, אור האמת

ההדלקה המרכזית של הציונות הדתית בהילולת הרשב"י במירון נערכה הלילה (שלישי) במעמד הרב חיים דרוקמן, הרב שמואל אליהו, הרב דוד דודקביץ' והרב הלל הורביץ ראש מנהלת הישוב היהודי בחברון.

בשל מגפת הקורונה נערכה הדלקה מצומצמת בהשתתפות חמישים בני אדם. ההדלקה החלה בהתוועדות תחת הכותרת "השקפת לכבודו פנימה" שהתקיימה בישיבת בני עקיבא במירון.

לקראת חצות הלילה המשיכו המשתתפים מההתוועדות אל מעמד ההדלקה במתחם קבר הרשב"י.

הרב דרוקמן אמר כי ''האור הזה שאנחנו עכשיו הולכים להדליק אותו, הוא האור של כלל ישראל, הוא האור של נשמת ישראל, הוא האור שקיים את עם ישראל בכל הדורות, זו האמת הפנימית כפי שלימד אותנו רבי שמעון בר יוחאי. זה הצימאון האמיתי שקיים בכל נשמת ישראל''.

''כמה השתדלו בכל הדורות שונאי ישראל לכבות את האור הזה, בין על ידי השמדות פיזיות ובין על ידי גזירות רוחניות, כמה השתדלו אבל זה לא מועיל כי זה אור הנצח, זה אור האמת, והאמת היא אמת. אין שום דרך לבטל את האמת.

"היום הזה, במקום הזה, הלבבות של כלל ישראל, הנשמות של כלל ישראל, צריך לגלות את האמת הפנימית, שכל יהודי ויהודי שייך לה, גם יהודים שבאופן חיצוני לא כל כך נראים כך, אבל הנשמה שלהם שייכת, יש צורך רק לעורר את הנשמה. ונשמת ישראל מתעוררת על ידי תורה. צריך לדעת להרבות תורה, להוסיף תורה בעם ישראל, כמה שזה ניתן, ויש כזה צימאון גדול ואמיתי.

"זוהי האמת, המשימה הגדולה שהיום הזה מטיל עלינו זה להרוות את הצימאון בתורה, להרבות בחסד, במעשים טובים. להרבות באהבת ישראל ואהבת כל יהודי ויהודי. אין ספק שמתוך כך אורו של רבי שמעון ילך ויאיר ויוסיף הרבה אור ויקדם אותנו לקראת האור השלם אשר בוודאי יאיר בציון ואנחנו רק נשתדל ונתפלל שנזכה במהרה לאורו", כך הרב דרוקמן.

סמוטריץ': כמיהה לפנימיות התורה

הרב עמיחי אליהו, יו"ר איגוד רבני קהילות: ''אנו מתרגשים להמשיך את המסורת של סבא הרב מרדכי אליהו זצוק"ל גם בשנה זו על אף אתגרי הקורונה. בשם כל ישראל, נתחבר בעזרת השם לתורתו של רבי שמעון ונתפלל על עם ישראל כולו''.

אלחנן גלט, מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא: "האירוע בכל שנה בל"ג בעומר מציין את האחדות הגדולה של כלל ישראל באהבה לתורה, ליהדות ולמסורת. דווקא השנה בהיעדר קהל רב, אנחנו משתדלים לחזק את עומק הפנימיות של תורת רבי שמעון בר יוחאי. גם כשלא נמצאים כולם שם פיזית אפשר לחוש כעם אחד בלב אחד בדרך הכי אמיתית, כולם מתחברים ומתאחדים לאותה אהבה של כלל ישראל".

יהושע גלברד, מנכ"ל ישיבת רועה ישראל ביצהר: "מרגש לראות איך אירוע שהיה קטן, רק לפני כעשור, הולך ומתעצם ב"ה למימדים שראינו שנה שעברה. השנה, צובט בלב שלא נזכה לראות את רבבות עמ"י מגיעים לכאן, אבל נשתדל לעשות כל מאמץ להיות שליחים ונציגים נאמנים של כולם".

ההתוועדות במירון
ההתוועדות במירוןצילום: חזקי ברוך