הכינרת
הכינרתצילום: רשות הכינרת

איגוד ערים כינרת המנהל 15 חופים סביב הכינרת, הציג היום (שני) מתווה לפתיחה והפעלה של חניוני וחופי האיגוד על פי 'התו הסגול'.

על פי המתווה שגובש, תערך בהמשך השבוע הדרכה והנחייה לצוותי רשות הכינרת, להיערכות לפתיחת העונה, חלוקת ציוד וכן סיור בעמדות ההצלה בחופי הכינרת עם צוותי ההצלה והעזרה ראשונה.

רשות הכינרת מינתה את קב"ט הרשות כ'ממונה הקורונה האירגוני' אשר יהיה אחראי לביצוע ההנחיות באמצעות מנהלי המחלקות השונות.

עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת, אומר כי לאחר תקופה ארוכה של סגר ועם העלייה בטמפרטורות, משוועים אזרחי ישראל להגיע ולנפוש בחופי הכינרת, אליהם הכניסה ללא תשלום, חופשה זולה, עממית ומהנה.

"כעת כאשר החופים תחת הנחיית הסגר, לא פועלים שירותי הצלה ועזרה ראשונה, אך הציבור מגיע בכל זאת ושם עצמו במצבי סכנת טביעה ופגיעה, אשר מועצמים השנה עקב המפלס הגבוה בכינרת ולכן חשוב שממשלת ישראל תאשר בהקדם האפשרי את החזרת שירותי ההצלה, כך שנוכל לתפעל את החופים בהתאם להנחיות משרד הבריאות''.

גרינבאום סיפר: ''נערכנו לקבלת הנופשים לאורך חודשי החורף, כולל טיפול במצב התשתיות, השילוט, סוכות ההצלה ועוד, עקב עליית המפלס ואנו מוכנים לפתיחת החופים והחניונים בתוך 24 שעות מאישור משרדי הפנים והבריאות".

לדבריו, המתווה לפתיחת חניונים וחופים על פי 'התו הסגול', שהוצג היום, יאפשר סביבה בטוחה למניעת הידבקות בקורונה, על פי הנחיות משרד הבריאות ולהבטיח לציבור הנופשים שהייה מהנה ובטוחה.

בין הנהלים שגובשו: מניעת התקהלויות, הקפדה על ישיבה בקבוצות בצורה מרווחת ובמרחק של קבוצה מקבוצה, הכוונת נופשים לחניות והגבלת מספר האנשים הנכנסים לכל חוף ושמירה במתחמי הנופש על "מרווחים" בין האוהלים.

תתאפשר לינת לילה בחופים בפיזור אוהלים "מרווח". כמות האוהלים אשר ניתן למקם בכל חוף וחוף, הינה נגזרת ישירה של מספר הנופשים המותרת לתא שטח.