אורי גורדין מקבל דרגת אלוף
אורי גורדין מקבל דרגת אלוףצילום: דובר צה"ל

דרגת אלוף הוענקה היום (שני) לתא''ל אורי גורדין לקראת מינויו למפקד פיקוד העורף.

טקס הענקת הדרגה נערך בבית בן גוריון בקריה במעמד שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, מפקדים ובני משפחה.

"אני מסתכל על המשפחה שלך, משפחת גורדין, ורואה את ארץ ישראל היפה", אמר השר בנט. "יצא לי לצפות באורי מרחוק בכל העימותים הגדולים של העשורים האחרונים, נמצא בחוד החנית של המגע מול האויב, בלבנון השנייה ובצוק איתן, משדר ביטחון ופועל בנחישות.

''המשימה החדשה בפיקוד העורף היא משימה שונה. אויבנו יצרו מערכה גם בין אוכלוסיות, בין עמים. אנחנו עם נחוש יותר, עם הנצח, ואנחנו ננצח", הוסיף בנט.

רא''ל כוכבי אמר בטקס: "אורי – ברכות. אני מאוד שמח שאתה מצטרף לפורום המכובד הזה- פורום מטכ״ל. אתה קצין מנוסה מאוד, ערכי ואיש מיוחד ואני מחכה לנוכחות שלך ולתרומה שלך למטה הכללי. הרווחת אותה ביושר ובמאמץ גדול, לא רק שלך, אלא של כל המשפחה.

''פיקוד העורף התגלה במלוא עוצמתו, במלוא כוחו ובמלוא התנהלותו הממלכתית והאפקטיבית בו זמנית. נזכור רק שפיקוד העורף נועד, נולד ומיועד קודם כל לעזור לנו לשמר את החוסן הלאומי במלחמה. לשמר את החוסן הלאומי במלחמה זה יותר חזק מכל טיל שיוט, מכל 35-f ומכל גדוד''.

הרמטכ''ל הוסיף: ''נזכיר בהזדמנות הזאת, שגם אנחנו לא מתכוונים לעשות חיים קלים לאויבים בצד השני. האויב בחר להפוך את העורף שלו לחזית, ואנחנו מתכוונים לתקוף אותו בעוצמה רבה, על בסיס המודיעין שיש לנו, כך שגם בעורף שם לא הולך להיות קל".

האלוף אורי גורדין אמר בטקס: "שר הביטחון, הרמטכ"ל, תודה על האמון והמינוי לדרגת האלוף. אני מתרגש ונפעם להיות חלק מהקבוצה המצומצמת הזאת, פורום המטה הכללי - קבוצה שמובילה את הארגון הגדול והמורכב במדינה, אך יותר מזה, גם האיכותי והמחויב במדינה. קבוצה של אלופים, שרובכם הייתם מפקדיי לאורך השנים ומכם שאבתי דוגמא.

אומרים ש"האדם תבנית נוף מולדתו". אני מאמין שהאדם הוא גם בבואה של כל אלה שצעד איתם ביחד. ולכן, ההקלה שאני חש במעמד הזה, היא שאני לא עומד כאן לבדי במעמד, אלא איתי כל שותפיי לדרך לאורך כל השנים, אלה שאיתנו ואלה שלא, שובם אלה שבגלל מגבלות הקורונה לא יכולתי להזמין. אני שוב מודה על האמון ועל הזכות להיות אלוף בצבא ההגנה לישראל ועל המינוי לפיקוד על פיקוד העורף, שבימים אלה לא צריך להכביר במילים על האתגר ובעיקר על איכותו, חשיבותו ומרכזיותו של הפיקוד".