התמונות הזוכות
התמונות הזוכותצילום: הסתדרות הציונית העולמית

המחלקה לתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית, שבימים כתיקונם שמה לה למטרה לחזק את הקשר בין יהודי התפוצות למדינת ישראל, מצאה את עצמה ניצבת מול אתגר גדול להמשיך ולקיים את הפעילויות ולשמור על קשר עם הקהילות היהודיות בימים כאלה.

לצד בנייה של מערך פעילויות אונליין יומי שהמחלקה מנגישה ליהודי התפוצות הכולל לימוד, הופעות, הרצאות ועוד, הכריזו במחלקה על פתיחת תחרות צילום ייחודית תחת השם "פלאפילם".

במסגרת התחרות, שערכה המחלקה לתפוצות בשיתוף הסוכנות היהודית, מוזיאון בית התפוצות, שגרירות ישראל בבריטניה וקרן היסוד, נקראו המשתתפים לשלוח צילום מהבידוד, שמתאר או מסמל את הקשר שלהם לישראל.

"עוד לפני שהריחוק החברתי הפך ממטבע לשון למציאות עולמית, העברנו את הפעילות שלנו למדיה המקוונת. כשהבנו שהמצב הזה עתיד לקחת זמן ויכלול את ימי הזיכרון והעצמאות, התארגנו על מנת לאפשר לכל אחת ואחד בעולם לציין את יום הזכרון ולחגוג את יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל", הסבירה ראשת המחלקה לתפוצות ויוזמת התחרות, גוסטי יהושע-ברוורמן.

בשבועות האחרונים הגיעו התמונות אל חבר השופטים שנבחר להשתתף במשימה וכולל את יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר קרן היסוד סאם גרונדוורג, שגריר ישראל בבריטניה מארק רגב, הצלם הבינלאומי זיו קורן, השרה לשעבר ציפי לבני והצלם והיוצר שלHumans of Tel Aviv ארז כגנוביץ'.

עם סגירת התחרות, מסרו השופטים את הבחירות שלהם, ששוקללו עם הצבעות הקהל בעמוד הפייסבוק של המחלקה. הזוכה במקום הראשון תקבל כרטיס טיסה לישראל וסדנת צילום עם הצלם ארז כגנוביץ'. הזוכה במקום השני יקבל מצלמת פולרויד שמפתחת תמונות במקום והזוכה במקום השלישי תקבל מקלדת הקרנת לייזר עם סט אמצעים נלווים. הצילומים הנבחרים יוצגו בתערוכה שתיפתח במוזיאון בית התפוצות למורשת העם היהודי בתל אביב.

ראשת המחלקה יהושע-ברוורמן הודיעה בשיחת "זום" לזוכים במקומות הראשונים. בשיחה עם אדירה ומעיין ולדמן, הזוכות במקום הראשון, הודתה להן ראשת המחלקה על ששלחו תמונה מעוררת השראה. השתיים סיפרו כי הן מאושרות מהזכייה.

אדירה, שמצולמת בתמונה, שיתפה ברצון שלה לחזור ארצה אחרי הקורונה לשנה נוספת במדרשה שבה למדה עד תחילת המשבר, ואף להתגייס לצה"ל בהמשך, "אני מתרגשת כל כך. התמונה נולדה בכלל מרעיון של סבתא שלי שראתה את הפרסום. אנחנו אוהבים את ישראל מאד בבית ושמחים שזכינו לשקף את זה בצילום", סיפרה.