משה בר סימן טוב
משה בר סימן טובצילום: Flash90

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות, הודיע בצהריים (שלישי) לראש הממשלה נתניהו ולשר הבריאות יעקב ליצמן על רצונו לפרוש מתפקידו.

"אני גאה בשנותיי כמנכ"ל ובפרט בהתמודדות עם משבר הקורונה", אמר בר סימן טוב. "אני אשאר את הזמן הנדרש לצורך העברת מקל מסודרת ומאחל הצלחה לשר/ה ולמנכ"ל/ית הבאים".

שר הבריאות, יעקב ליצמן, התייחס לפרישתו של בר סימן טוב. "בשיחתי עמו היום שיבחתי אותו על עבודתו הנפלאה, השקעתו הרבה וההישגים הרבים למערכת הבריאות שנזקפים לזכותו, כמי שהיה שותף מלא ופעיל איתי כשר הבריאות, במשך חמש שנים רצופות ואינטנסיביות. ראייתו המקצועית, יכולות הניהול ובעיקר ההבנה העמוקה של בר סימן טוב עם צורכי מערכת הבריאות, הם נכסים מהותיים, שתרמו לקידום וחיזוק הרפואה הציבורית בשנים האחרונות".

"הוקרתי והערכתי למנכ”ל היוצא שניהל נכון ובאופן מעורר השתאות את משבר הקורונה. לאורך התקופה נדרשנו להכרעות לא קלות, כדי להוביל את מדינת ישראל לניצחון במאבק בנגיף קורונה. בעזרת השם, ובזכות תושייתו ואמות המידה המקצועיות שגילה ברסי, צלחנו עד כה את המשבר, בתקווה שכך יהיה גם בהמשך עד שנגיע בקרוב לניצחון מלא", דברי ליצמן.

בר סימן טוב מונה לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות על ידי השר יעקב ליצמן, בראשית כהונת הממשלה ה-34 בחודש יולי 2015.

מדובר היה במינוי חריג מאחר שבעבר מונו לתפקיד זה רופאים, מרביתם כאלו שמילאו תפקידים בכירים במערכת הבריאות האזרחית והצבאית קודם מינויים לתפקיד.

בר סימן טוב הוא כלכלן, שאת עיקר ניסיונו במערכת הציבורית צבר באגף התקציבים במשרד האוצר, שם היה ממונה בין היתר על נושא תקציבי הבריאות.

משה בר סימן טוב: בני 67 ומעלה, אל תגיעו לעבודה