המנהיגים במפגש, אמש
המנהיגים במפגש, אמשצילום: רועי חדי

מנהיגים ערבים ופלסטינים הגיעו אמש (שני) למשרדי המועצה האזורית שומרון כדי לחגוג עם ראש המועצה יוסי דגן את סעודת האיפטאר יחד עם ל"ג בעומר.

בין הנוכחים היו שייח אבו חליל תמימי מרמאללה, מוחמד מסאד מג'נין, שרה זועבי וכן מנהיגים פלסטינים נוספים שהעדיפו להסתיר את זהותם מחשש לחייהם.

דגן והפלסטינים שוחחו על השפעת תוכנית המאה על האיזור, על מיגור הטרור וההסתה לאלימות של הרשות הפלסטינית, וכן דן איתם בדרכים לשמירת השקט ובשיתופי פעולה כלכליים וחברתיים.

"הטרור הוא תוצאה של ההסתה של הרשות הפלסטינית", אמר דגן. ''אנחנו פועלים יחד עם מנהיגים מקומיים ושייח'ים שמהווים אופוזיציה לרשות ומתנגדים לדרך הטרור. יש לנו מחלוקות ויש דברים רבים שאנחנו רואים עין בעין. בראש ובראשונה יש חשיבות לדיאלוג משותף עם מי שמוכן ורוצה לראות בהתיישבות שותפים.

''יש אלטרנטיבה לרשות הפלסטינית הרצחנית, מנהיגים שמעוניינים בשקט ובדו קיום והם יושבים כאן איתנו. תוכנית טראמפ במידה רבה נשענת על המודלים הכלכליים שפותחו באיזורי התעשייה שלנו, ואלו השותפים הטבעיים שלנו לחיים משותפים כאן".

צילום: רועי חדי
צילום: רועי חדי

שייח אבו חליל תמימי התייחס להחלת הריבונות הצפויה וליחס הפלסטינים לנושא: "אני מאמין שהריבונות קיימת באיזור מ-1967 ואני חושב שצריך להתמודד עם המצב באמצעות דיאלוג וקידום דו קיום. לעצור את הפצת השנאה. עבור הפלסטיני הפשוט אין להחלת ריבונות משמעות מכיוון ששטחי c הם תחת שליטה ישראלית מאז 1967, כך שאין כאן חדש.

''כמו כן רוב הפלסטינים רוצים לחיות בשלווה, להשיג הסכמים ופתרונות פוליטיים טובים כמה שיותר מהר. זה מה שחושב הפלסטיני הממוצע על תוכנית המאה והחלת הריבונות. אנחנו רוצים להערך לשינויים האיזוריים, להתרכז בשיתופי פעולה כלכליים גם עם המתיישבים ובראשם יוסי דגן, צריך לחשוב יחד איך ייראה העתיד המשותף".

מוחמד מסאד העומד בראש ארגון הפועלים הפלסטיני המונה כ-40,000 בני אדם אמר: ''באתי כדי לחשוב יחד עם ראש מועצת שומרון איך שומרים על זכויות העובדים הפלסטינים גם לאחר החלת ריבונות. הפועלים הפלסטינים הם נגד הטרור, ונגד השחיתות של הרשות הפלסטינית. אם העובד הישראלי והעובד הפלסטיני עובדים יחד דואגים אחד לשני, יחד בשמחות ויחד ברגעים קשים, אז הילדים שלנו יתביישו לריב. לא יהיה צורך במשא ומתן על השלום מכיוון שיהיה שלום".

שרה זועבי אמרה באירוע: "תודה למר יוסי דגן על היוזמה הזו, ששמה חשיבות לשיתוף פעולה בין ערבים פלסטינים וישראלים. אני חושבת שתוכנית המאה היא הדבר הנכון לערבים וישראלים ואני יודעת שאחוז גדול בקרב הפלסטינים מעוניינים בתוכנית ובהחלת ריבונות, ואפילו מתפללים לכך''.