הדמיה מדעית
הדמיה מדעיתצילום: Dassault Systemes

ענקית התלת מימד דאסו סיסטמס עושה שימוש בסימולציה מדעית של עיטוש אנושי כדי לתמוך בפיתוח פרויקטים של ציוד מגן אישי (PPE), במסגרת הקהילה המקוונת הפתוחה של COVID 19 השייכת לתכנית ההאצה של דאסו, ה-DEXPERIENCE LAB3.

יוזמה זו מתבצעת כחלק מהמאמץ של החברה לספק פתרונות רפואיים אופטימליים ולענות על הצרכים הדחופים המתעוררים בעקבות משבר הקורונה העולמי.

בזמן ההתעטשות מתפשטים לחלל האוויר פתוגנים שונים כולל COVID-19. סימולציות אלה מדגימות מה למעשה מתרחש כאשר אדם מתעטש ובכך מסייעות לצורך פיתוח יעיל ומותאם של מוצרי מגן אישיים שונים.

דאסו סיסטמס השתמשה ביישומי ההדמיה של תוכנת SIMULIA PowerFLOW כדי לפתח הדמיה חישובית של עיטוש אנושי, במטרה לספק תובנות לגבי פיזיקת הזרימה של ההתעטשות האנושית. תוכנת SIMULIA של דאסו סיסטמס כבר נמצאת בשימוש נרחב בתעשיות התעופה והחלל על מנת לייצר הדמיה דינאמית של זרימת נוזלים ואוויר.

ההדמיה המדעית של העיטוש האנושי בעזרת SIMULIA, מבוססת על נתונים כמו מהירות יציאת החלקיקים השונים מהפה בזמן ההתעטשות, כמו גם גודל החלקיקים והתפשטות הנוזלים השונים. התוצאה הסופית היא מודל ריאליסטי של עיטוש שמודגם בסרטון ומציג את מסלולי חלקיקי הריר השונים הנפלטים לאויר בזמן ההתעטשות, והיכן הם מתיישבים כאשר האדם מאובזר בציוד מגן אישי.

מדובר בהדמיות יעילות וחישוביות המאפשרות חקר מהיר לצורך עיצוב מותאם של ציוד מגן אישי, בין אם מדובר באורך המוצר, רוחבו או קביעת המרחק בין חלקי המוצר השונים.

תכנית ההאצה של דאסו סיסטמס, ה-3DEXPERIENCE LAB, השיקה יוזמות רבות לצורך מינוף אינטליגנציה שיתופית קולקטיבית ופיתוח פתרונות מותאמים שיסייעו לבתי החולים במסגרת המאבק נגד נגיף הקורונה. במסגרת תכנית זו נוצר שיתוף פעולה פורה בין מעצבים, מהנדסים, מדענים ויצרנים שונים אשר חברו יחד על מנת לתכנן, להנדס ולייצר פתרונות מהירים העונים על הצרכים השונים המתעוררים במסגרת המאבק הגלובלי נגד התפשטות הנגיף.