בני הנוער הם המנהיגים הבאים
בני הנוער הם המנהיגים הבאיםצילום: רועי תעסן

בכפר הנוער הדתי 'הודיות' שבגליל התחתון לא ויתרו על ציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית.

בשל העובדה שלא ניתן היה לערוך בכפר טקס וצעדה לזכר הלוחמים שנפטרו ובהשתתפות לוחמים שלחמו בנאצים, החליטו התלמידים להפתיע את רומן גלוק- לוחם בצבא בעלות הברית שמוביל מדי שנה את הטקס בכפר הנוער.

חניכי 'הודיות' הכינו מכתבי הוקרה ושלחו אותם יחד עם זר פרחים מיוחד בשם כלל תלמידי הכפר, באמצעות אשת צוות כפר הנוער מורית תעסן, וזאת על מנת שלא לסכן אותו, שכן בעקבות גילו המתקדם הוא נמצא בקבוצת סיכון לקורונה.

רומן התרגש מאוד מהיוזמה ומכך שהחניכים החליטו להמשיך במסורת, למרות המגבלות, וביקש לטעת בקרב התלמידים את החובה לזכור את העבר ולהפנים שאסור לחברה הישראלית לשכוח את מי שמסרו את נפשם ובזכותם כולנו יכולים לחיות כאן.

לדברי רומן: "בני הנוער בישראל הם המנהיגים הבאים שימשיכו לבנות את המדינה, ואני מפציר ומבקש מבני הנוער לעולם לא לשכוח את אלה שמסרו את נפשם ואת אלה שלחמו בנאצים, כדי שכולנו נוכל לחיות חיים יהודיים במדינה משלנו".

מנהל הפנימייה בכפר נתנאל טרבלסי, מספר כי "חניכי הכפר מרגישים צורך ומחויבות מיוחדת לציין את יום הניצחון על גרמניה הנאצית, וכיוון שהשנה לא יכולנו לציין את היום ככל שנה, באמצעות התהלוכה והאוכל המיוחד שאנחנו מביאים, נרתמו החניכים לציין את היום בדרך מקורית".

"הוא מאוד הופתע", מוסיף טרבלסי. "מדובר באיש מבוגר שנמצא באוכלוסיית סיכון ולכן הוא הופתע והתרגש מאוד מכך שלמרות הקורונה עשו החניכים את המאמץ להמשיך ולציין את היום הזה". מסכם טרבלסי.

"מדי שנה תלמידינו צועדים לצידם של הלוחמים היהודיים שנלחמו בצורר הנאצי בחירוף נשף", מציין מנכ"ל כפר הנוער הודיות אלי שטיין. "בשל המגבלות החלות על התקהלות ובשל העובדה שרומן נמצא בקבוצת הסיכון הגבוהה ביותר להידבקות לא קיימנו את האירוע במתכונתנו הרגילה, אך מצאנו את הדרך החלופית להודות לגיבורי המלחמה שהקריבו עצמם למען העם היהודי על מנת שנוכל לחזות בנס תקומת עם ישראל בארצו", מסכם שטיין.