בבית העלמין הצבאי בבאר יעקב הובא אמש (שלישי) למנוחות לוחם סיירת גולני, רס"ל עמית בן יגאל, בן 21 מרמת גן.

בן יגאל נפל בפעילות מבצעית בכפר יעבד שבשומרון, לאחר שנפגע מאבן שהשליך מחבל מגג אחד הבתים.

הוריו וקרוביו סיפרו על הנער שחלם על שירות משמעותי בצה"ל ונלחם כדי להגיע לסיירת גולני שבה שירת.

סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל מובא למנוחותרן כרמי בוזגלו

שר הביטחון נפתלי בנט ספד לעמית ואמר, "ראיתי היום את התמונות של עמית. את סרטי הוידאו שלו. כל כך חי. צפיתי בצעיר החייכן, זה שמרים את המורל בקרב חבריו לצוות, זה שיודע ששמחה היא מדבקת. צעיר שידע לחיות את החיים, אבל לא היה תמים, וידע טוב מאד עם מה הוא מתמודד ומה הסכנות עבורו".

בנט ציטט דברים שכתב עמית ביום הזיכרון האחרון: "ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל תפס אצלי משהו יותר חזק בלב. אני לא זוכר טקס אחד שלא גמרתי עם עיניים דומעות. משהו באמת לקח לי את הלב, הוציא אותו בכוח, נתן לו מכה חזקה והחזיר אותו פנימה".

"ואז הוסיף עמית את המשפט שבעיניי מסמל הכל: 'לקלל את הרגע שאתה חי בו, ובאותה נשימה לזכור למה אתה פה'. במשפט אחד זו תמצית קיומנו כאן בארץ ישראל. גם כשלפעמים קשה, אנחנו זוכרים בדיוק למה אנחנו פה", אמר שר הביטחון.

"אין לנו אשליות. אנחנו עם שמגלה עוצמה דווקא מתוך קושי. עוצמה מתוך הקרבה. עוצמה שיודעת שאם בנינו לא ילחמו בלילות, הוריהם לא יוכלו לצעוד בבטחה בימים. עוצמה שנשאבת מעומק שורשינו כאן בארץ ישראל", ציין בנט.

השר הוסיף, "אבא של עמית, ברוך, סיפר שהוא היה בנו יחידו, ושחתם לו כדי שיוכל ללכת לקרבי. כמה אומץ באב. כמה גבורה בבן. מול מוגי הלב שמתחבאים בקרב ילדים ועל גגות בתים, קמים חיילים גיבורים ששומרים על צלם אנוש, שמגינים על העם שלהם, עם של אמיצים".

"לוחמי גולני, אתם תחזרו להילחם ולמצוא את המחבל המנוול שעשה את זה, יחד אנחנו ננצח את אויבינו. פעם היינו מלינים על הדור הצעיר שאינם כמו דור מייסדי המדינה. היום זהו דור שכל העולם מונח לפניו, שמחובר לרשתות החברתיות, שאי אפשר לעבוד עליו ולשטוף לו את המוח. זהו דור שיכול לבחור לעשות כל שירצה, ובכל זאת עמית ועמיתיו בדור הזה בוחרים בתרומה לעם ולמדינה, בהגנה על המולדת", קבע בנט.

"אף אחד מאיתנו לא מבין את דרכי אלוקים, ואין לנו מילים מנחמות לכאב הגדול, אבל ישנה הערכה עצומה, ואהבה לא נגמרת, מעם ישראל אליכם, משפחה קדושה. תהא נשמתו של עמית צרורה בצרור החיים. עם ישראל חי", חתם השר.

מפקד היחידה ספד אף הוא לעמית ופנה לבני המשפחה, "היו גאים בעמית, לוחם אמיץ, סמל ומופת לחברים. בשעה קשה זאת מבקשים אנו לוחמי החטיבה ומפקדיה לחבק אתכם, משעה זאת אתם חלק מהחטיבה".

"עמית אחי, אני גאה בך, מדינת ישראל כולה מאחוריך, חיילי ומפקדי סיירת גולני מתחייבים להמשיך את מורשתך", הוסיף.

האב ברוך ספד לבנו, "איך מספידים בן? כשבאת לעולם עוד בחדר הלידה התאהבתי בך בשניה הראשונה. חיבקתי אותך. אני בגיל 21 התייתמתי ואתה בגיל 21 משיב את נשמתך לבורא. בשעה 6:30 בבוקר הפכתי לאיש אומלל שאין לו כלום. הקב"ה נתן לי אותך למשך 21 שנים טובות, שנים של שמחה".

"אני לא יודע איך מתחילים את החיים, אני שבור. הבטחתי לי שתשמור על עצמך. התקשרת אלי מפולין, אמרת לי אבא אל תסרב לי. חתמתי לך לא בלב שלם. ואז חיבקתי אותך ונישקתי אותך, וכל צעד וצעד שלך בצבא הייתי שם בשבילך. גם כשהשאירו אותך בשבת באתי לשבת אתך. השארת אותי בודד משש וחצי בבוקר", הוסיף האב.

לוחם חטיבת גולני עמית בן יגאל נהרג אתמול לפנות בוקר מפגיעת אבן שהשליך מחבל במהלך פעילות במבצעית בכפר יעבד בצפון השומרון.

מהתחקיר עלה כי המחבל עמד על גג בית בן שלוש קומות בפאתי הכפר עם אבן גדולה, וכאשר הבחין שעמית הרים ראשו - השליך אותה לעברו. ההערכה היא שהמחבל נמלט מהמבנה בו בוצע הפיגוע. בידי שב"כ וצה"ל מספר עצורים מהכפר.

אזרחים מגיעים להצדיע למשפחת ההרוג