יש טרור צבאי ויש טרור משפטי
יש טרור צבאי ויש טרור משפטיצילום: אם תרצו

משפחות שכולות הפגינו היום (רביעי) מול בסיס הקריה בתל אביב נגד בית המשפט העליון והממשלה שלא מאפשרים לצה''ל להגביר את הלחימה בטרור, כך לטענתן.

על רקע מותו של לוחם גולני עמית בן יגאל הי''ד, המפגינים החזיקו בידיהם אבנים וצבעו את ידיהם בצבע אדום כדי להמחיש שזריקת אבן היא מעשה טרור לכל דבר.

המפגינים דרשו להגביר את הענישה נגד מחבלים, לפעול לגרש אותם ואת משפחותיהם ואף להטיל עליהם עונשי מוות.

בהגפנה נכחו בין היתר בועז קוקיא, אביו של החייל רון ז"ל שנרצח בפיגוע בערד, מירב והרצל חג'אג' הוריה של סגן שיר ז''ל שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב, ולדימיר לוברסקי אביו של רונן ז"ל - לוחם דובדבן שנהרג מזריקת אבן ברמאללה, והדס מזרחי - אלמנתו של ניצב משנה ברוך ז"ל.

ולדימיר לוברסקי סיפר "התחושות הן קשות ומחזירות אותנו למקרה הנוראי שבו רונן נפל בנסיבות דומות. הכאב על אובדן בן הוא עצום. ממה שהבנתי עמית בן יגאל היה חייל המסור לעמו ולמולדתו ואף התנדב לשירות קרבי.

לדברי לוברסקי, "עם הקמת הממשלה החדשה אסור בתכלית האיסור לתת לטרור להרים ראש. על כל מחבל פוטנציאלי לדעת כי כל מעשה טרור יגרום להרס ביתו המידי, גירוש משפחתו והטלת עונש מוות עליו. שונאי ישראל צריכים לדעת – לפגוע בנו זה לא משתלם ולא כלכלי. חייבים לשנות את המשוואה".

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו", אמר: "הזעקה שלנו היא מול ראשי הצבא ומקבלי החלטות כדי שידאגו ששופטי בג"ץ יפסיקו לנהל לנו את מדיניות המלחמה בטרור. כבר לפני יותר משנתיים ניסתה הכנסת להחמיר את החוק נגד מיידי האבנים ובית המשפט העליון לא נתן. המחיר שאנחנו משלמים פשוט גדול מדי. יש טרור צבאי ויש טרור משפטי והגיע הזמן ששניהם יעברו מן העולם".

נאווה כהן מפורום אמהות למען לוחמים הוסיפה: ''אנו דורשות מהאחראים לשנות את הוראות הפתיחה באש שככל הנראה גרמו לנפילתו של עמית ז"ל. חייבים להגן ככל האפשר על לוחמינו ילדינו ועמית יהיה הקורבן האחרון. חיי ילדינו אינם הפקר".

אביו של עמית בן יגאל: עם ישראל היקר, תודה רבהצילום עצמי